Berbuat Baik Berpada-pada, Buat Jahat Sekali Sekala Tak Apa?

Tudung kanak-kanak
Salam semua,

Saya nak berkata banyak pun saya tak pandai segala segi, cuma bab2 tertentu dlm bidang pengetahuan saya, saya boleh banyak cakap. Cuma, sekadar satu perkongsian. Walau kadang kala korang tengok saya macam tak serius, tapi kali ini saya serius! Serius ni! Macam tak caya je...

Hidup Insya'Allah, Mati adalah Pasti...
Beramal ibadatlah bersungguh keranaNya macam kita nak mati esok hari, dan berkerjalah macam tak ingat dunia macam kita ni nak hidup untuk selama-lamanya. Jika kita pegang teguh prinsip ini, nescaya kita dapat dunia dan akhirat sekali. Kan manis tu, nyaman je hati kita kan?


 


Lagi satu, boleh ke buat jahat banyak kali kalau dah tahu benda tu jahat? Itu namanya kita tak sedar diri. Kalau kita ada akal fikiran, maka kitalah sebenar makhluk paling beruntung di muka bumi ini. Itu sebab kita dinamakan manusia, bukannya binatang...

Jadi renung2kanlah...

##aynora nur: Aku sekadar insan biasa... 


Terima kasih kerana membaca Dunia Kita di sini. Sila Klik 'LIKE' Jika Suka Dan Sila Beri Pandangan ye, Lots of Love...AA

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.