loading...

Mitos Ke? Bawang Putih Vs Bawang Merah

aynora nur | 02 December, 2011,2:02 PM |

Assalamualaikum,

Semalam semasa saya nak ready memasak, saya kupas kulit bawang putih. Macam biasalah kan, tgh tekun mengupas tu, mata saya boleh pedih. Bukan bawang merah aje yang pedih, dgn bawang putih pun mata saya pedih. Nampak sgt yang bawang2 ni tak serasi dengan saya. Yang putih dulu baik je, tak kisahpun kupas banyak mana. Mata tak pedih pun. La ni, zaman dah bertukar kut, kedua2 bawang telah menyebabkan saya menangis bukannya kerana menonton Drama Tentang Dhia kat TV3 tu, tetapi kerana serangan asidnya...

  


Teringat balik cerita dulu2, Bawang Putih Vs Bawang Merah. Bawang putih selalunya ditunjukkan dengan perangai tak baik, garang, penuh sifat irihati dan sifat2 lain yang buruk2 dan sewaktu dengannya. Tapi bawang merah digambarkan dengan watak suci, penyedih, lembut, cantik dan dapat berkahwin dengan orang kaya. Saya nak juga dapat orang kaya boleh tak? Saya pun ada ciri2 bawang merah tu...haha...

Kalau ikut kebenarannya secara logik, korang rasa sepatutnya siapa jadi baik dan siapa pula patut jadi jahat? Bawang putih @ bawang merah?

##aynora nur: Saya lebih suka jadi saya aje, alhambulillah!   



Terima kasih kerana membaca Dunia Kita di sini. Sila Klik 'LIKE' Jika Suka Dan Sila Beri Pandangan ye, Lots of Love...AA

#Inspirasi Wanita❤:
Segala sesuatu dalam hidup ini akan pergi dan tidak pernah lagi kembali, ;) :) kecuali DOA. Ia pergi dengan HARAPAN dan Ia kembali dengan REDHA dan KURNIA..
Tag : Luahan

Aynora Nur seorang blogger part time di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis. • Daily PV : 35,000 - 45,000 Info lanjut di about me ...
 

USERS
0 Komen untuk "Mitos Ke? Bawang Putih Vs Bawang Merah"
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Back To Top