Perkara Terbaik Tahun 2011

Salam,

Bermacam-macam perkara berlaku dalam hidup kita. Ada benda yang mendatangkan kebaikan dan begitulah sebaliknya. Adakala kita mengalami kesulitan yang sukar digambarkan dengan kata-kata, ada masanya kita terlalu amat gembira menerima berita yang tidak disangka-sangka. Kebaikan dan keburukan, semuanya adalah Insya’Allah…

 


Bagi diri saya, semalaman saya merenung perjalanan sepanjang tahun 2011. Apakah pencapaian saya? Apakah benda paling membahagiakan saya? Setelah saya pilih2 dan congak2 dengan penuh diplomasi, saya dapati peristiwa-peristiwa berikut amat mendatangkan pengajaran kepada diri saya sendiri:

1) berjaya menamatkan MBA (Masters Business Administration) dari UTM
2) menyelesaikan pembayaran ansuran rumah-rumah dan kereta dalam masa yang tepat
3) membuat simpanan peribadi (rahsia jumlahnya)
4) berjaya menjaga kesihatan dan mengamalkan pemakanan yang sihat
5) anak2 berjaya dengan cemerlang
6) menyempurnakan tulisan2 saya yang sebelum ini separuh jalan sahaja. Ada sesetengah novel masih dalam salinan semula ke dalam komputer.
7) Bahagia dengan apa yang saya ada.




Apakah pengajaran peristiwa di atas dalam kehidupan saya? Ya, sudah tentu dengan izin Tuhan kita mampu mencipta kejayaan di atas. Saya percaya bahawa hanya dengan kerja keras, displin, doa, tawakal, rezeki dan takdirNya, maka ini semua berlaku.

Saya percaya dan yakin bahawa yang baik semua datang daripadaNya, dan setiap keburukan adalah kelemahan dari saya sendiri.

Semoga Allah tetap bersama saya, AMIN!

Smile!
aynora nur

Terima kasih kerana membaca Dunia Kita di sini. Sila Klik 'LIKE' Jika Suka Dan Sila Beri Pandangan ye, Lots of Love...AA

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.