Header Ads

Cara Hilangkan Rasa Pahit Pada Peria


Advertisement

As-salam,

Walaupun peria rasanya pahit ia sangat bagus sebagai pencegah penyakit kencing manis dan bagus dimakan oleh mereka yang mempunyai darah tinggi juga. Kalau nak memasak peria jangan risau dengan rasanya yang pahit. Tentu ramai yang sudah tahu bagaimana nak hilangkan rasa pahit pada peria.

Untuk hilangkan pahitnya, potong peria dan rendam di dalam air berisi garam halus selama 25 minit. Sejatkan/toskan peria dan masaklah peria ikut resipi kesukaan korang.

Selamat mencuba dan masaklah dengan hati yang ikhlas...

4 comments:

  1. jika hilang pahitnya, bukanlah peria namanya...

    ...............................
    Bertudung Belum Tentu Tutup Aurat ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. pahit peria tetap tk hilang, tetapi tidaklah terlalu pahit mcm rasa hempedu ayam..hihi

      Delete
  2. yup.. garam tu jelah yg blh kurgkan rasa pahit.tapi mak saya pnh ramas,garam dan asam keping dalm peria sebelum dimasak.. mmg tak pahit.. sikit2 je lah rasa, dan kuar rasa manis peria tu.. hmm..

    by the way.. done follow this blog.. slm singgah dari:
    http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. ramai x suke peria sebb pahit..psni lehla diaorg ikut petua ni..hehe

    ReplyDelete

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.