loading...

Cara Hilangkan Rasa Pahit Pada Peria

aynora nur | 18 January, 2013,8:33 PM |
Advertisement


As-salam,

Walaupun peria rasanya pahit ia sangat bagus sebagai pencegah penyakit kencing manis dan bagus dimakan oleh mereka yang mempunyai darah tinggi juga. Kalau nak memasak peria jangan risau dengan rasanya yang pahit. Tentu ramai yang sudah tahu bagaimana nak hilangkan rasa pahit pada peria.

Untuk hilangkan pahitnya, potong peria dan rendam di dalam air berisi garam halus selama 25 minit. Sejatkan/toskan peria dan masaklah peria ikut resipi kesukaan korang.

Selamat mencuba dan masaklah dengan hati yang ikhlas...
#Inspirasi Wanita❤:
Segala sesuatu dalam hidup ini akan pergi dan tidak pernah lagi kembali, ;) :) kecuali DOA. Ia pergi dengan HARAPAN dan Ia kembali dengan REDHA dan KURNIA..
Tag : Petua

Aynora Nur seorang blogger part time di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis. • Daily PV : 35,000 - 45,000 Info lanjut di about me ...
 

USERS
4 Komen untuk "Cara Hilangkan Rasa Pahit Pada Peria"

jika hilang pahitnya, bukanlah peria namanya...

...............................
Bertudung Belum Tentu Tutup Aurat ??

pahit peria tetap tk hilang, tetapi tidaklah terlalu pahit mcm rasa hempedu ayam..hihi

yup.. garam tu jelah yg blh kurgkan rasa pahit.tapi mak saya pnh ramas,garam dan asam keping dalm peria sebelum dimasak.. mmg tak pahit.. sikit2 je lah rasa, dan kuar rasa manis peria tu.. hmm..

by the way.. done follow this blog.. slm singgah dari:
http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/

ramai x suke peria sebb pahit..psni lehla diaorg ikut petua ni..hehe

DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Buat Duit Blog
Back To Top