Majalah RASA 250 Sajian Syawal

loading...
Majalah RASA 250 Sajian Syawal | Siapa yang tak suka tengok makanan yang enak-enak dan menggiurkan, kan? Dengan tengok gambar aje pun boleh kenyang. Itu tipu, ok! Saya nak cerita sikit yang saya adalah seorang penyimpan resepi dari sejak zaman tak pandai masak hinggalah dah pandai masak. Koleksi resepi dalam simpanan saya ada hampir 1000+++...

Tetapi jangan percaya sangat dengan fakta di atas, sebab saya menyimpan resepi tetapi jarang dipraktikkan. Alkisah, yang terbaru saya beli Majalah RASA Edisi Ogos 2013. Hrm...banyak resepi tu, ada 250 resepi sajian syawal untuk buat kita rambang mata...


 

Jomlah jadi macam saya, tergesa-gesa beli buku resepi kat atas tu, satu apa pun tak buat lagi. Tapi yang syoknya, kat dalam tu ada edisi khas untuk kek-kek kukus yang pelbagai warna, rasa (mungkin?) dan yang penting semuanya ringkas belaka.

Selamat memasak, jangan tengok aje resepi-resepi tu macam saya! hiks! 

8 comments:

  1. nampak ada juadah tradisi Kedah tu... haha sy sukaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hampir semua negeri ada dalam RASA tu..

      Delete
  2. hoho..
    ini kalu mak dpt tau mesti dia pn bli nie..
    kt umah rasanyer mmg ada sokmo versi raya punya :)

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan yg ke 8..
    wah byk resepi yg boleh di cuba nanti ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh m3h, bukan ramadan hari ke 7 ke? yg penting puasa..betul tak?

      Delete
  4. hehe bab masak ne fae belum steady lagi haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak apa Fae, nanti dah berdua-duaan (suami), mesti terror masak.

      Delete

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.