Kenali Diri Melalui Warna Kegemaran

aynora nur | 13 January, 2014,1:32 PM |
Advertisement
Kenali Diri Melalui Warna Kegemaran - Saya suka warna ungu dan hijau. Kebanyakan koleksi pakaian saya berwarna ungu dan hijau. Namun setelah bekerja koleksi warna kegemaran saya dan jadi caca marba demi menyesuaikan dengan kerjaya yang memerlukan saya bertemu ramai orang. Jika saya asyik mengenakan baju berwarna ungu dan hijau tentu persekitaran kerja agak tidak menarik dan asyik sama sahaja. Dan akan ada yang mengumpat pula kata kita tak ada stok baju yang terkini...haha




Apa kena mengena warna kegemaran dengan peribadi kita? Apakah pendapat yang akan saya kongsikan di bawah ini relevan kepada kehidupan kita dan boleh dijadikan panduan pula oleh orang lain? Herrm...mari sama-sama kita fikirkan.

Tetapi sebelum itu, baca dahulu pendapat di bawah yang saya kpmpilasikan dri pelbagai sumber seperti Facebook, internet Google dan Yahoo, dan juga dari pendapat para pakar motivasi mengenai kaitan peribadi seseorang dengan warna yang digemarinya.

Kenali Diri Melalui Warna Kegemaran 


Warna Putih 

Jika kamu menyukai warna putih, maka kamu adalah orang yang dilahirkan ke dunia dengan sempurna, banyak orang mengagumi kamu kerana sifat anggun, sifat idealis dan moral kamu yang teramat tinggi. Tak pernah angkuh, senang menolong siapa saja yang memerlukan bantuan kamu.

Warna Hitam

Kamu sangat lincah dalam hal-hal tertentu saja. Jika kamu berada dilingkungan yang tidak disukai, maka kamu akan menjadi murung. Kamu selalu tampil menarik dan rapi. Ramai orang cuba mengejar dan merebut cinta kamu

Warna Merah 

Kamu seseorang yang sangat berwibawa. Walaupun sering kali bergaul dan bersosial dengan lawan jenis tapi kamu dapat menahan diri. Banyak orang meluahkan cinta, tapi kamu selalu berfikir dan berfikir lagi. Kamu termasuk golongan yang sukar jatuh cinta.

Warna Biru

Jika kamu menyukai warna biru, kamu tergolong sebagai pemurung dan selalu bertindak pasif dalam banyak hal. Mendambakan ketenangan dan ketenteraman. Kamu selalu mendapat kesulitan dalam pergaulan. Begitu juga dalam bercinta kerana kamu cenderung menyembunyikan perasaan.

Warna Hijau

Warna kesukaan kamu hijau, maka kamu tergolong seseorang yang sangat romantik, menyukai keindahan, menyenangi alam dengan udara yang nyaman. Kamu adalah seseorang yang selalu memegang prinsip. Dalam hal bercinta kamu mengidam-idamkan calon teman hidup yang penuh toleransi dan dapat dipercayai.

Warna Kuning

Kesukaan kamu warna kuning menandakan bahawa kamu memiliki sifat optimis. Kamu seorang periang dan senang bergaul, tidak memiliki penampilan yang muram. Sifat tolong-menolong selalu ada dalam diri kamu, kerana menolong merupakan suatu kewajiban mutlak bagi kamu. Kamu orang yang tidak pernah meremehkan siapapun jua, walaupun seseorang itu lemah dan bodoh.

Warna Ungu

Jika warna Ungu (Violet) menjadi warna kegemaran kamu maka kamu adalah seseorang yang benar-benar luar biasa. Dalam menghadapi masa depan kamu tidak pernah ragu-ragu, apa yang dikerjakan kamu adalah yang terbaik. Kamu pandai mengikuti perkembangan zaman. Dalam bercinta, hanya merekalah yang kuat mental yang dapat mendekati dan menjadi kekasih kamu.


Kompilasi pendapat Kenali Diri Melalui Warna Kegemaran di atas adalah sekadar untuk panduan umum sahaja dan tidak semestinya tepat seperti apa yang ditulis. Kerana...dalam kehidupan individu yang menentukan bahagia, derita, berjaya atau gagal adalah diri mereka sendiri.

"TUHAN tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum jika mereka sendiri tidak mahu mengubahnya." 
Tag : Keluarga
Aynora Nur adalah seorang penulis blog separuh masa, terlibat dalam bidang hartanah dan perkhidmatan – di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis • Entry kekal di blog • • Pakej mengikut bajet • Daily PV : 35,000 - 45,000 • Monthly PV : 1.1juta - 1.5juta. Info lanjut di about me ...
 
loading...
3 Komen untuk "Kenali Diri Melalui Warna Kegemaran"
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Kisah 25 Filsuf Barat (MATLUTHFI)!! Harga cuma RM22.50 (Asal RM25.00)!

Buat Duit Blog
Back To Top