Oki Setiana Dewi | Inspirasi Wanita Muslimah

loading...
Oki Setiana Dewi | Inspirasi Wanita Muslimah - Tahniah kepada Oki Setiana Dewi yang bakal bernikah dengan jejaka pilihannya yang dikenali sebagai Rio.


 


Oki Setiana Dewi dalam proses mengenali (ta'aruf) dengan calon suaminya dan akan bernikah pada 14 Januari 2014 nanti. Calon suami Oki diketahui bernama Rio, seorang ahli perniagaan berasal dari Bukit Tinggi.

Menurut Oki calon suaminya bukanlah seorang artis.

"Saya berharap, ketika dia menikahi saya akan membawa saya pada Allah. Ketika saya menikah dengan dia, kami bisa bermanfaat buat orang lain," harapnya.

Latar belakang Oki Setiana Dewi

Oki Setiana Dewi (lahir di Batam, Kepulauan Riau, 13 Januari 1989; umur 25 tahun pada tahun 2014) adalah seorang pelakon Indonesia yang memegang watak Anna dalam film Ketika Cinta Bertasbih. Oki lahir dari pasangan berdarah Jawa-Palembang, Suliyanto dan Yunifah Lismawati. Sejak usia 16 tahun, Oki telah merantau ke Jawa dan menetap di Depok. Bekas pelajar SMA Negeri 1 Depok ini kemudian kuliah di Universiti Indonesia. Oki sempat bermain di beberapa FTV sebelum akhirnya memutuskan untuk berjilbab pada tahun 2005. Kariernya di dunia seni lakon sempat terhenti, sebelum akhirnya memegang karakter utama perempuan dalam cerita Ketika Cinta Bertasbih.




Ingatlah:

Ketika cinta datang menyapa, kita harus sentiasa tegas, maka tidak ada celah untuk syaitan menjebak dalam cinta, dan orang lelakipun akan berfikir panjang untuk mendekati. Jika sekiranya ia belum siap untuk segera berkahwin maka ia akan berundur dengan sendirinya. Oleh kerana itu jangan dahulukan cinta dalam masa ta'aruf (kenal mengenali) sebelum pada waktunya, kerana jika cinta telah berbicara maka manusia akan menjadi lemah dalam menerima kebenaran dan ia akan mudah terseret dalam kemaksiatan. 


1 comment:

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.