Header Ads

Bongkar Rahsia Mudah Mendapat Limpahan Rezeki


Advertisement
Bongkar Rahsia Mudah Mendapat Limpahan Rezeki - Setiap kali lepas solat kita akan menadah tangan memohon agar Allah melimpahkan rezekinya ke atas kita. Ada juga doa-doa khusus yang boleh diamalkan agar dimurahkan dan dimudahkan rezeki untuk kita.

Bila ada rezeki melimpah, jangan lupa pula untuk membayar hutang piutang kita kepada sesama manusia.

Doa mudah bayar hutang...

Bongkar Rahsia Mudah Mendapat Limpahan Rezeki 


1. Beristighfar

Rezeki boleh dicari di mana-mana asalkan kita ada kudrat dan kemahuan mengejarnya. Namun begitu kita juga diajarkan untuk melakukan usaha ikhtiar yang lain seperti berdoa dan melakukan perkara-perkara yang digalakkan dalam agama kita.

Astaghfirullah = minima 100 kali sehari

Dengan beristighfar paling kurang 100 kali sehari, dan jika ada banyak masalah, gandakan menjadi 1000 kali sehari. Dengan cara ini rezeki akan datang melimpah dan dimasa yang tidak diduga-duga. In shaa Allah akan terbuka jalan penyelesaiannya. Istighfar membuka segala simpulan. Apa saja yang berlaku di dalam kehidupan kita ini, kunci masalah ada di dalam hidup kita ini. Kitalah puncanya. Tuhan tidak menzalimi diri kita tetapi sebaliknya kitalah yang menzalimi diri kita sendiri.

Istighfar adalah konsep zero minda iaitu kosongkan minda dan hanya ada Allah dalam hati kita. Bila ada Dia dalam hidup kita, masalah tidak menjadi kudis dalam kehidupan kita. Dia yang mengaturkan semua masalah sesuai dengan orang yang diberikan masalah tersebut. Jadi, serahkan semuanya kepada Allah. Beristighfarlah dengan istiqamah.

2. Berselawat

Berselawat ke atas Rasulullah s.a.w dapat menambahkan dan membukakan pintu rezeki kita.




Allahumma salli 'ala sayyidina Muhammad, wa'ala aliim Muhammad...

Dibaca 1000 kali sehari, selama 10 hari.

Hendaklah dilakukan dengan niat khusus berkehendakkan sesuatu yang baik. Tetapi jangan tinggalkan solat fardu.

3. Solat Taubat

Seterusnya, kita membongkar rahsia agar dilimpahkan rezeki ke atas kita. Hendaklah melakukan solat sunat taubat dari waktu kita berniat untuk memohon dipermudahkan rezeki tersebut. Buat setiap malam. Kemudian buat solat sunat tahajjud kerana di situ ada banyak keistimewaannya.

4. Solat Dhuha

Buat solat Dhuha, kerana ia terlalu banyak kelebihannya. Rezeki melimpah ruah. Keberkatan datang, tetapi jangan busy hanya mengejar rezeki, buatlah kerana mengejar keberkatannya dan kasih sayang Allah. Kunci dunia adalah kasih sayang, hanya dengan kasih sayang dunia jadi aman. Dengan kasih sayang Allah, hidup kita lebih diberkati dan dilimpahi rezeki.

##Rujukan cara solat dhuha

5. Sayangi ibu bapa

Orang yang berjaya adalah mereka yang menyayangi ibubapa mereka. Sayangi ibubapa walau mereka tidak sukakan kita. Ambil hati mereka dan lakukan perkara-perkara yang mereka suka sahaja. In shaa Allah, rezeki datang melimpah kerana Allah sayangkan hambanya yang menyayangi orang tua masing-masing. Bila kasih sayang Allah ada pada kita, dekat dihati kita, Allah akan sentiasa memerhatikan kita tak mengira siang ataupun malam.

Rahsia telah pun terbongkar! Carilah rezeki di muka bumi ini dengan bersungguh-sungguh umpama kamu akan hidup untuk seribu tahun lagi tetapi beribadatlah dengan bersungguh-sungguh dan sepenuh hati seolah-olah kamu tidak akan hidup lagi untuk esok hari.

#Bongkar rahsia mudah mendapat limpahan rezeki

3 comments:

  1. terima kasih atas perkongsian...
    moga murah rezeki juga pada pemilik blog..
    setuju dengan kaedah di atas.
    antara kesemua di atas, yang paling penting adalah yang #5.
    bila tiada doa untuk ibu bapa, maka doa yang lain juga susah dimakbulkan...
    satu yang saya selalu amalkan dan dah banyak manfaat yang saya lihat, ialah, setiap hari, kita sedekahkan al-fatihah untuk kedua ibu bapa kita (tak kira masih hidup atau sudah tiada).
    insya-Allah, murah rezeki kedua ibu bapa kita termasuklah kita juga.
    juga, jangan lupa untuk rajin-rajin bersedekah. hihi...selamat beramal.
    #blogspot : rawatankanser2013

    ReplyDelete
  2. Terima kasih juga atas perkongsian. Bila kita ingat Allah, Allah akan ingat kita.

    ReplyDelete

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.