Doa Mujarab Dari Surah Al Falaq

Doa mujarab dari surah al Falaq - Hidup kita dalam dunia tidak lari daripada menghadapi kesusahan, kesulitan dan juga kesenangan. Tiada pahit dan manisnya dalam kehidupan umpama hidup tidak mempunyai apa-apa maksud.


Doa Mujarab Dari Surah Al Falaq


Dalam kita melalui pelbagai ujian dan dugaan kita digalakkan untuk berusaha mengikut kemampuan sambil tidak lupa berdoa kepada Allah agar dilancarkan segala urusan kita hingga ke akhirnya.

Untuk itu, mari kita amalkan membaca surah al Falaq yang amat mujarab bagi kita yang terkena gangguan syaitan, sihir dan sebagainya.

Doa Mujarab Dari Surah Al Falaq


1. Siti Aisyah menerangkan, "Baginda Rasulullah s.a.w sebelum tidurnya akan membaca surah an Nas, al Falaq dan al Ikhlas lalu ditiupkan di telapak tangan kemudian disapukan di seluruh tubuh dan kepala.

2. Barang siapa yang takut akan godaan syaitan dan manusia, atau takut akan godaan malam yang gelap atau takut dengan kejahatan manusia, maka amalkan membaca surah al Falaq dan an Nas sebanyak 100 kali.

3. Bagi sesiapa yang terkena penyakit akibat perbuatan syaitan atau manusia, hendaklah ia mengamalkan membaca surah surah al Falaq dan an Nas sebanyak 41 kali selama 3 hari atau 5 hari  atau 7 hari berturut-turut.

Semoga amalan membaca surah al Falaq, an Nas dan al Ikhlas ini menjadi doa dan penawar yang mujarab bagi dugaan yang sedang ditanggung.

Semoga kita semua selalu dalam rahmat Allah. Aamiin...

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.