Header Ads

Koleksi Mutiara Kata Terindah Tentang Persahabatan


Advertisement
Persahabatan yang tulus memerlukan proses yang panjang untuk dimengerti dan untuk dipertahankan. Ada pepatah mengatakan, "Jika kamu mahu menguji sahabat yang beriman, lihat cara penerimaannya ketika kamu menegurnya. Jika dia redha dan menerima teguran secara rendah hati, maka pertahankanlah persahabatan kamu."

Untuk sebuah persahabatan menjadi bernilai bak MUTIARA, kita harus memahami kekurangan dan kelebihan sahabat kita. Semoga kekurangannya menjadi pelengkap kepada kelebihan yang kita ada.


Koleksi Mutiara Kata Persahabatan


Koleksi Mutiara Kata Terindah Tentang Persahabatan



1. Sahabat sejati menangis saat kau pergi, sahabat palsu pergi saat kau menangis.

2. Berjalanlah pada pintu dimana kau memulai persahabatan, lalu ukirlah tentang jiwanya agar engkau dapat mengerti, bahawa setiap manusia memiliki karakter berbeza namun, menerimanya dengan ikhlas adalah kelebihan yang tiada duanya.

3. Selemah-lemah manusia adalah orang yang tidak mahu mencari sahabat. Dan orang yang lebih lemah daripada itu adalah orang yang mensia-siakan sahabatnya itu.

4. Bersahabat dengan orang yang tidak takut dengan keaiban akan mendapat malu di akhirat nanti.

5. Persahabatan itu ringkas. Tidak perlukan perkataan 'Aku Sayang Padamu' untuk memulakannya.

6. Persahabatan sangat diperlukan dalam hidup, kerana tanpa sahabat hidup terasa hambar, walau pun kita memiliki kekayaan dan kemasyhuran.” ― Aristotle

7. “Tidak ada persahabatan yang sempurna di dunia ini. Yang ada hanya orang-orang yang berusaha seboleh mungkin untuk mempertahankannya.” ― Winna Efendi, Refrain

8. Kelemahan diriku adalah kelebihan sahabatku, kelebihan dariku adalah sebahagian dari kehebatan sahabatku. 

9. Teman itu seperti bintang. Tak selalu nampak tapi selalu ada dihati. Sahabat akan selalu menghampiri ketika seluruh dunia menjauh kerana persahabatan itu seperti tangan dengan mata, saat tangan terluka, mata menangis. Saat mata menangis, tangan menghapusnya.

10. Sahabat itu seperti permata. Sangat sukar proses membentuknya tetapi indah sekali kejadiannya.

Sebarkan Bahagia:

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.