Header Ads

Berdoa Dengan Asmaul Husna | As Salaam


Advertisement
Berdoa Dengan Asmaul Husna ya saalam atau as salaam. Berdoa dengan al asmaul husnaa | Berdoa dengan nama-nama Allah yang mulia memang amat digalakkan oleh ajaran islam. Sebelum kita meminta Allah memakbulkan doa-doa kita, seharusnyalah kita memuliakan Allah Yang Maha Pemurah dengan kata-kata pujian.

Asmaul Husnaa adalah nama-nama Allah yang berjumlah 99 semuanya. Apabila kita menyebut nama-nama tersebut, ia mempunyai pengaruh dan manfaat yang amat besar dan hebat sekali bagi pekerjaan yang sedang kita kerjakan. Itulah sebabnya kita digalakkan berdoa dengan al asmaul husnaa ini.

Cara-Cara berdoa dengan al asmaul husnaa | As Salaam


1) Baca kalimah di bawah ini terlebih dahulu:




2) Kemudian baru di baca asmaul husnaa yang berikut:

Ya Salaamu - dibaca 136 kali setiap hari


Ertinya: Dialah yang memegang keselamatan seluruh alam, dan hanya Dialah yang Maha Selamat dari segala cacat dan kekurangan. 

Bacalah setiap hari "Ya Salaamu" sebanyak 136 kali, insyaaAllah jasmani dan rohani kita akan terjaga dari segala penyakit, sehingga badan menjadi segar bugar dan sejahtera.

3) Kemudian setelah selesai membaca asmaul husnaa di atas, lalu teruskan membaca kalimah seperti di bawah ini:




4) Akhir sekali berdoalah untuk perkara yang dihajati dengan penuh keyakinan, khusyuk dan tawadduk hanya kepada Allah. Allah Maha Mendengar doa hamba-hambaNya.



Rujukan:

1. Himpunan ayat-ayat al-Quran dan Khasiat Bismillah, Surah al-Fatihah, ayatul Kursi, Surah al-Ikhlas dan Surah al-Qadr & Asmaul Husnaa - Muhfudli Sahli

Advertisement

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.