loading...

Petua Mudah Halau Cicak

aynora nur | 29 August, 2015,10:33 PM |

Ada cara atau petua mudah untuk halau cicak. Ini maknanya rumah kita cicak takut nak datang jika amalkan petua di bawah ini. Hihi...tapi kalau cicak datang jugak, kenalah korang buat pahala malam jumaat, lastik cicak atau bunuh cicak-cicak tu. Sunat hukumnya, dapat pahala...

Petua Mudah halau cicak


Kenapa kita tak suka cicak? Mungkin anda ada sebab tersendiri mengapa membenci cicak. Bagi saya pula, cicak berak merata-rata dan menyebabkan keadaan rumah agak kotor jika dipenuhi dengan tahi cicak. Lagi satu, cicak suka menjilat makanan yang tidak bertutup (jika terlupa tutup) dan ini menyebabkan makanan mudah tercemar.


Petua Mudah Halau Cicak


1. Cili / Lada merah

Petua yang pertama memang mudah. Tumbuk cili merah dengan air. Letak dalam botol spray untuk memudahkan urusan nanti. Spray di tempat kegemaran cicak seperti di belakang peti ais, di siling rumah atau belakang kabinet. Ada sesetengah petua mencadangkan kita gantung je cili merah tersebut. Tetapi keadaan rumah agak kurang kemas la nanti...hhihi. Ikutlah mana suka, yang penting cicak dapat dihalau.


2. Bela kucing

Ada orang kata bela kucing dpat halau cicak dari rumah kita. Kucing kan pandai tangkap Cicak. Saya pun pernah nampak dengan mata saya sendiri. Memang cekaplah! Cara ini juga boleh digunakan untuk halau cicak di rumah kita.

Ada juga yang menggunakan kulit telur, dan racun serangga untuk halau cicak. Apa caranya sekalipun, jika ia boleh menghalau cicak, masih boleh digunakan.

Selamat mencuba.

#Inspirasi Wanita❤:
Segala sesuatu dalam hidup ini akan pergi dan tidak pernah lagi kembali, ;) :) kecuali DOA. Ia pergi dengan HARAPAN dan Ia kembali dengan REDHA dan KURNIA..
Tag : Petua

Aynora Nur seorang blogger part time di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis. • Daily PV : 35,000 - 45,000 Info lanjut di about me ...
 

USERS
0 Komen untuk "Petua Mudah Halau Cicak"
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Back To Top