Cara Paling Mudah Bangun Pagi

aynora nur | 16 December, 2015,5:44 PM |
Advertisement
Cara Paling Mudah Bangun Pagi - Siapa antara anda semua yang susah nak bangun pagi? Selain jam loceng dah berbunyi beribu kali, handphone alarm pun dah menjerit hingga habis bateri, anda masih tak boleh bangun pagi jugak. Sesiapa yang masih bujang dan duduk dengan orang tua, mesti ibu atau bapa anda dah malas nak kejutkan anda kerana hari-hari, begitulah gayanya...

Sebenarnya sikap liat nak bangun pagi adalah sikap semulajadi orang yang pemalas! Hahh! Jangan marah saya, memang itu sebabnya. Jika anda rajin dan ada prinsip yang tegas, mesti anda tak perlukan jam locang bagaii..untuk bangun pagi. Hehe...




Berbalik kepada sikap tadi, walau diletakkan ayam jantan kat tepi telinga pun, jika kita jenis yang telinga kuali...memang tak jalan gamaknyerr...

So, ubahlah sikap kita. Ingat tak Rasulullah pesan, bertebaranlah di muka bumi di awal pagi kerana pada waktu selepas subuh itu Allah Taala membahagi-bahagikan rezeki kepada hambaNya yang berusaha. Dalam al Quran pun ada banyak dipesan, cuma kita saja yang lalai untuk mengamalkannya...betul tak??


Cara Paling Mudah Bangun Pagi


Cara paling mudah bangun pagi yang nak saya kongsikan nanti tak perlu pakai jam loceng ataupun kokokan ayam jantan kat belakang rumah, (siapa yang duduk kampung la...).

Baiklah.

Sebelum tidur, tepuk bantal tiga kali sambil berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW. Niat dalam hati untuk bangun pagi Insya-Allah, esok terjaga dengan sendirinya. Biasanya saya buat niat macam di bawah ini (seperti yang pernah diajarkan oleh seorang ustaz ketika sekolah agama dahulu);-

Ya Allah Ya Tuhan Ku, bantulah aku...
Wahai Malaikat yang menjagaku, Wahai Malaikat yang mengawalku,
sedarkanlah aku pada pukul 5:30 pagi esok.
Aamiin...aamiin...aamiin..ya rabbal a'lamiin...

Insyaa Allah, anda akan terbangun esok pagi dengan mudah. Dan yang pelik dan ajaibnya, waktunya pun tepat tu..., sudah bertahun-tahun saya amalkannya.

Selamat mencuba.


Tag : Keluarga
Aynora Nur adalah seorang penulis blog separuh masa, terlibat dalam bidang hartanah dan perkhidmatan – di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis • Entry kekal di blog • • Pakej mengikut bajet • Daily PV : 35,000 - 45,000 • Monthly PV : 1.1juta - 1.5juta. Info lanjut di about me ...
 
loading...
2 Komen untuk "Cara Paling Mudah Bangun Pagi"
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Kisah 25 Filsuf Barat (MATLUTHFI)!! Harga cuma RM22.50 (Asal RM25.00)!

Buat Duit Blog
Back To Top