Dia Tak Pernah Meninggalkanmu Walau Sesaat

aynora nur | 01 December, 2015,1:00 PM |
Advertisement
Setiap saat Dia ada. Dalam diri, dalam hati. Dia pencipta Maha Agung. Dan, Pencinta yang tanpa batas. MenyintaiMu segenap ruang, tiada batas dan had. Dia...sekelip mata kau kembali kepadaNya, ruang langit dan bumi memberkatimu. Menyayangimu. MalaikatNya pun ikut mendoakanmu.

Betapa Allah Menyayangimu, Dia telah menciptakanmu dengan segala ukuran-Nya. Sahabatku, kau adalah makhluk istimewa yang pernah diciptakan-Nya.


Dia Tak Pernah Meninggalkanmu Walau Sesaat


Betapa Allah Menyayangimu, tak pernah Allah meninggalkanmu walau sesaat, tak pernah kasih sayang-Nya putus walau sedetik. Sungguh, jika Allah tak sayang, sesaat saja kita yang terkadang melupakan-Nya ini sudah tak mampu lagi bernafas, jantung kita tak lagi berdegup, nadi kita tak lagi berdenyut dan mata kita tak lagi berkedip.

Dialah Yang Maha Penyayang. Dialah...TuhanMu. Allah Azzawajalla.


Dia Tak Pernah Meninggalkanmu Walau Sesaat


Pada ketika beribu rakan menjauhimu, membencimu, membuangmu dari lingkaran persahabatan mereka. Dia, TuhanMu tetap mengasihimu tanpa syarat. DenganNya, kamu dilindungi. Dengan nama Allah, kamu terus dirahmati. Setiap pergerakanmu dalam rahmatNya. Betapa kasihnya Dia pada
kamu. Jadi, janji TuhanMu yang mana lagikah yang kamu dustakan?

Saad bin Abi Waqqas pernah bertanya kepada Rasulullah saw., Siapakah orang yang paling berat cubaannya ?

Jawab baginda, Di antara orang-orang yang paling berat cubaannya ialah para nabi, kemudian mereka yang seumpama dan seterusnya. Seseorang itu diuji sesuai dengan kadar agamanya. Jika dia mempunyai kekuatan dalam agamanya, maka beratlah ujian yang diterimanya. Sekira agamanya lemah, tentu dia akan diuji sesuai dengan kadar agamanya. Ujian akan selalu datang menimpa seorang hamba selagi dia masih berpijak di atas bumi, dan sehingga tiada lagi kesalahan padanya.

Imam Ghazali ada menulis di dalam kitabnya Mukasyafah Al Qulub,Sesungguhnya bala merupakan pelita bagi orang arif, menyedarkan orang murtad, memperbaiki orang mukmin dan menghancurkan orang yang lupa. Tidak seorang pun akan mendapat manisnya iman sebelum dia ditimpa bala, rela dan bersabar.

Dia memberimu ujian dan masalah agar kamu selesaikan, untuk kamu jadi orang yang tegar, sabar dan selalu mengingatNya.

Dia memberikanmu rasa sedih dan bahagia agar kamu selalu bersyukur dan tidak menjadi orang yang sombong.

Dia selalu memaafkan kesalahanmu sekiranya kamu seorang yang suka bertaubat.

Betapa Allah Menyayangimu, sesungguhnya Allah menciptakanmu dengan memberikanmu kelebihan dan potensi luar biasa yang tak dimiliki orang lain, kau sungguh berbeza, unik, dan sungguh istimewa!

Betapa Allah Menyayangimu. Betapa dalam kalimat ini. Tidakkah kau menyedarinya? Sebutlah nama Allah dalam hatimu. Pejamkan matamu dan ucapkan: “Betapa Allah Menyayangiku.” Jiwamu pun akan bergetar.

Betapa Allah Menyayangimu, mengasihi kita semua.
Tag : Tazkirah
Aynora Nur adalah seorang penulis blog separuh masa, terlibat dalam bidang hartanah dan perkhidmatan – di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis • Entry kekal di blog • • Pakej mengikut bajet • Daily PV : 35,000 - 45,000 • Monthly PV : 1.1juta - 1.5juta. Info lanjut di about me ...
 
loading...
0 Komen untuk "Dia Tak Pernah Meninggalkanmu Walau Sesaat"
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Kisah 25 Filsuf Barat (MATLUTHFI)!! Harga cuma RM22.50 (Asal RM25.00)!

Buat Duit Blog
Back To Top