Petua Untuk Kelihatan Babyface

Tudung kanak-kanak
Petua Untuk Kelihatan Babyface ini telah ditulis oleh Puan Norrita Abdullah untuk laman web bahagian hal ehwal undang-undang JPM. Oleh kerana saya rasa petua yang dikongsikan amat berguna untuk dipraktikkan, saya kongsikan semula di blog ini. Saya tahu ramai yang happy bila orang gelarkan muka kita 'babyface'. Maksudnya, muka kita awet muda je...tidak dimamah usia.

Bagaimana cara nak kelihatan babyface? Actually, mudah saja. Saya selalu amalkan berselawat 3 kali dan raupkan ke muka bila menghadap cermin. Ataupun, boleh juga berdoa UNTUK AWET MUDA seperti yang saya saya pernah kongsikan sebelum ini, DISINI.



Petua Untuk Kelihatan Babyface


Namun begitu, selain berdoa ada juga cara tradisional yang boleh diamalkan untuk kelihatan sentiasa babyface. Orang babyface ni ramai yang suka, sebabnya tak jemu dipandang mata. Babyface tak seestinya cantik, cuma kulit muka kelihatan muda remaja dan sihat. Kurang kedutnya...haha

Makan makanan bernutrisi atau berkhasiat

Apa makanan bernutrisi tu? Contohnya macam buah-buahan. Sila makan buah-buahan yang mencukupi untuk anda kelihatan awet muda kerana buah-buahan jugak mengandungi anti oksidan yang tinggi. Contohnya limau mandarin dan betik yang kaya dengan vitamin C.



Minum air mencukupi

Jangan biarkan diri anda tidak mendapat air yang mencukupi, kalau boleh bawak air kemana sahaja anda pergi, ikat kat pinggang ke,..kerana badan kita memerlukan air yang mencukupi untuk melakukan semua aktiviti dalaman. Pengambilan lapan gelas sehari adalah disarankan. Ingat, 70% daripada komposisi badan kita adalah daripada air.

Elakkan sinaran matahari berlebihan

Satu yang anda semua perlu ingat, elakkan diri daripada terkena sinaran matahari yang lama dan banyak. Jangan biarkan diri anda berjemur di bawah pancaran matahari yang terik, sebab ia boleh merosakkan lapisan kulit anda. Tetapi perlu diketahui, sinaran matahari diwaktu pagi adalah baik.


Lakukan perkara yang anda gemari

Ikhlaskan diri anda untuk melakukan sesuatu perkara, jangan memaksa diri anda untuk menerima segalanya di depan mata. Kalau tak suka tinggalkan, jika anda merasa terpaksa ia akan menyebabkan anda tertekan seterusnya anda akan mengalami stress. Stress mempengaruhi emosi anda dan ia boleh menyebabkan anda kelihatan tua daripada usia sebenar. Senyum dan ikhlas melakukan sesuatu. Ingat itu...

Berfikiran positif

Anda perlu berfikiran positif dalam apa jua hal yang berlaku pada diri anda, selagi ia tidak mengancam diri anda. Setiap yang berlaku ada hikmahnya...berfikir secara positif, then barulah diri anda menjadi lebih bersemangat dan ceria..

Selamat mencuba. Semua senarai petua nak kelihatan babyface di atas tak payah keluar modal yang banyak pun...yang penting ada semangat dan lebih kreatif sedikit.

#sebarkan bahagia.

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.