Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al 'Aziiz

loading...
Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al 'Aziiz - Kali ini sekali lagi saya himpunkan as maul husnaa yang disebut al 'Aziiz. Al Asmaul Husnaa adalah nama-nama Allah yang berjumlah 99 semuanya. Apabila kita menyebut nama-nama tersebut, ia mempunyai pengaruh dan manfaat yang amat besar dan hebat sekali bagi pekerjaan yang sedang kita lakukan. Itulah sebabnya kita digalakkan berdoa dengan al asmaul husnaa ini.

Berdoalah dengan ikhlas dan merendah diri serta mengikut sunnah yang diajarkan. Insyaa Allah doa-doa kita dimakbulkan.


Cara-Cara berdoa dengan al asmaul husnaa | Al 'Aziiz


1) Baca ayat kalimah di bawah ini terlebih dahulu:

Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al Muhaimin


2) Kemudian baru di baca asmaul husnaa yang berikut:


Ya 'Aziiz = 100 Kali

Ertinya : Dialah yang Maha Perkasa , maha kuat mengalahkan semua musuh-Nya. (Dia maha kuat dan maha Perkasa mengalahkan para pendurhaka dan orang yang menentangnya, Dia juga maha Perkasa untuk melenyapkan alam semesta ini, dalam sekejap mata. Dia maha kuat dan Maha Perkasa menolong hamba-hamba-Nya dalam menghadapi berbagai kesulitan dan masalah. Tidak ada satu kekuatan apapun yang dapat mengalahkan-Nya.)

Mengamalkan wirid “Yaa 'Aziiz ” setiap hari minima 100 kali setiap selesai solat, dapat membangkitkan kewibawaan diri, wajah akan memancarkan aura positif yang menimbulkan rasa hormat dan segan dari orang yang berhadapan dengannya.

Wirid ini sangat baik dilakukan oleh orang yang memegang jawatan ketua jabatan dalam sesebuah organisasi, perniagaan dan sebagainya.

3) Kemudian setelah selesai membaca asmaul husnaa di atas, lalu teruskan membaca kalimah seperti di bawah ini:

Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al Muhaimin


4) Akhir sekali berdoalah untuk perkara yang dihajati dengan penuh keyakinan, khusyuk dan tawadduk hanya kepada Allah. Allah Maha Mendengar doa hamba-hambaNya.

Kita harus berserah kepadaNya, bersabar menunggu doa-doa kita dimakbulkan. Pada masa yang tepat. Jangan pernah jemu memohon kepada Allah. Orang yang banyak berdoa adalah orang yang paling bijak. Fikirkanlah...

Rujukan:

1. Himpunan ayat-ayat al-Quran dan Khasiat Bismillah, Surah al-Fatihah, ayatul Kursi, Surah al-Ikhlas dan Surah al-Qadr & Asmaul Husnaa - Muhfudli Sahli

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.