Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al Jabbar

loading...
Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al Jabbar - Kali ini sekali lagi saya himpunkan asmaul husnaa yang disebut al Jabbar. Al Jabbar adalah antara Al Asmaul Husnaa (nama-nama Allah) yang berjumlah 99 semuanya. Apabila kita menyebut atau berdoa dengan asmaul husnaa, ia mempunyai pengaruh dan manfaat yang amat besar dan hebat sekali bagi pekerjaan yang sedang kita lakukan. Itulah sebabnya kita digalakkan berdoa dengan al asmaul husnaa ini.

Berdoalah dengan ikhlas dan merendah diri serta mengikut sunnah yang diajarkan. Insyaa Allah doa-doa kita dimakbulkan.


Cara-Cara berdoa dengan al asmaul husnaa | Al Jabbar 


1) Baca ayat kalimah di bawah ini terlebih dahulu:

Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al Muhaimin


2) Kemudian baru di baca asmaul husnaa yang berikut:

Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al Jabbar

Ya Jabbar = Minima 300 Kali Sehari

Ertinya : Yang Maha Memaksakan Kehendak-Nya, Dia yang maha berkehendak dan maha kuat memaksakan kehendaknya kepada siapapun. Tidak ada satu kekuatanpun yang dapat menentang dan mencegah kehendak-Nya. Segala sesuatu dialam semesta ini tunduk pada kehendak dan aturan-Nya. Bintang, bulan, matahari, bumi dan segala mahluk yang hidup didarat, laut maupun udara, semua tunduk pada aturan dan hukum yang telah ditetapkan Allah dengan kehendak-Nya.

Mengamalkan wirid “Yaa Jabbar” setiap hari minima 300 kali setiap hari,  seseorang akan terpelihara dari ancaman orang yang bermaksud jahat, seperti orang yang dengki, dendam, benci, atau penjahat yang berniat merompak atau menganiaya diri anda.

Lagi, dengan mewiridkan ” yaa Jabbar” minima 100 kali setiap selesai solat anda akan terpelihara dari perbuatan orang zalim sebagaimana sering kita baca dan lihat pada media cetak mahupun elektronik.

3) Kemudian setelah selesai membaca asmaul husnaa di atas, lalu teruskan membaca kalimah seperti di bawah ini:

Berdoa Dengan Asmaul Husna | Al Muhaimin


4) Akhir sekali berdoalah untuk perkara yang dihajati dengan penuh keyakinan, khusyuk dan tawadduk hanya kepada Allah. Allah Maha Mendengar doa hamba-hambaNya.

Berserahlah kepadaNya, bersabar menunggu doa-doa kita dimakbulkan. Pada masa yang tepat. Jangan pernah jemu memohon kepada Allah. Orang yang banyak berdoa adalah orang yang paling bijak. Fikirkanlah...

Rujukan:

1. Himpunan ayat-ayat al-Quran dan Khasiat Bismillah, Surah al-Fatihah, ayatul Kursi, Surah al-Ikhlas dan Surah al-Qadr & Asmaul Husnaa - Muhfudli Sahli

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.