loading...

Kata-kata Yang Baik Adalah Sedekah

aynora nur | 21 March, 2016,10:36 AM |
Advertisement

Kata-kata Yang Baik Adalah Sedekah. Memang benar. Setiap kata-kata adalah doa. Apatah bila ia diulang-ulang sebut. Yang baik tentulah disukai ramai orang. Tetapi jika yang diulang adalah perkataan yang tidak baik, ia macam satu sumpahan.

Sebab itulah, perkataan yang baik adalah sedekah. jika tak ada wang beribu yang berlebihan untuk disedekahkan, berkatalah dengan perkataan yang elok-elok. Insyaa Allah ia seperti doa yang diucapkan kepada saudara yang lain.

Kata-kata Yang Baik Adalah Sedekah    


Dari Abu Dzarr ra. berkata: "Rasulullah saw. bersabda kepada saya: "Janganlah sekali-kali kamu meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya menyambut saudaramu dengan muka yang manis". - Riwayat Muslim
Dari Abu Hurairah ra. bahwasanya Nabi saw. bersabda: "Kata-kata yang baik itu adalah sedekah". - Riwayat Bukhari dan Muslim
Kata-kata Yang Baik Adalah Sedekah

Renungkanlah!
HEBATnya orang, HEBAT LAGI ALLAH..
KAYAnya orang, KAYA LAGI ALLAH..
MULIAnya orang, MULIA LAGI ALLAH..
CANTIKnya orang, CANTIK LAGI ALLAH..
INDAHnya orang, INDAH LAGI ALLAH..
TAHUnya orang, TAHU LAGI ALLAH..
BIJAKnya orang, BIJAK LAGI ALLAH..
BESARnya orang, BESAR LAGI ALLAH..

Semoga sebuah renungan yang dikongsikan di atas dapat memberikan banyak manfaat kepada kita. Tegurlah jika saya khilaf, bersahabatlah kita kerana jalan Allah, demi meraih redhaNya.

Insyaa Allah. 
#Inspirasi Wanita❤:
Segala sesuatu dalam hidup ini akan pergi dan tidak pernah lagi kembali, ;) :) kecuali DOA. Ia pergi dengan HARAPAN dan Ia kembali dengan REDHA dan KURNIA..
Tag : Renungan

Aynora Nur seorang blogger part time di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis. • Daily PV : 35,000 - 45,000 Info lanjut di about me ...
 

USERS
2 Komen untuk "Kata-kata Yang Baik Adalah Sedekah"
This comment has been removed by a blog administrator. - Hapus
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Buat Duit Blog
Back To Top