loading...

Doa Dan Zikir Melembutkan Hati Seseorang Dari Jauh

aynora nur | 03 February, 2017,9:24 AM |
Doa Dan Zikir Melembutkan Hati Seseorang Dari Jauh. Doa adalah amalan yang mulia dan disukai oleh Allah SWT. Muslim yang rajin berdoa dan memohon kepada Allah dalam setiap perkara yang dilakukan, menunjukkan beliau seorang yang yakin kepada kekuasaan Allah dan seorang yang bertaqwa.

Dalam setiap keadaan apa pun, kita digalakkan berdoa dan memohon petunnjuk daripada Allah. Contohnya sebelum memulakan perjalanan, sebelum makan, sebelum mulakan perniagaan dan usaha, dan banyak lagi. Semuanya ada doa khusus yang diajarkan kepada kita oleh Rasulullah dan para sahabat sejak berzaman dahulu. Jadi, amalan doa membuktikan keyakinan kita hanya kepada Allah SWT sahaja.

Doa Dan Zikir Melembutkan Hati Seseorang Dari Jauh


Ada satu amalan zikir dan boleh juga dijadikan doa yang boleh melembutkan hati seseorang yang kita sayang. Contohnya doa lembutkan hati anak yang degil dan malas solat terutamanya jika anak tinggal di asrama, doa untuk lembutkan hati suami yang panas baran, doa lembutkan hati kawan-kawan yang bergaduh dan bermasam muka agar lembut hati mereka untuk berbaik semula dan banyak lagi.

Doa Dan Zikir Melembutkan Hati Seseorang Dari Jauh Dengan Zikir al Lathiif 


Doa Dan Zikir Melembutkan Hati Seseorang Dari Jauh


Doanya dalam rumi adalah seperti berikut:

Allahulathiifum bi'ibaadihi yarzuqu mayyasaķ wahuwwal qawiyyul 'aziim

Maksudnya:

Allah Maha Lembut tadbir-Nya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihanNya) terhadap hamba-hambaNya; Ia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang telah ditetapkan), dan Dialah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa. (Surah As-Syuraa, Ayat: 19)

  • Namanya zikir al lathiif
  • Dibaca 19 kali dan niatkan agar Allah lembutkan hati mereka yang degil dalam menunaikan suruhan Allah, jadi hamba yang soleh dan berbaik-baik sesama muslim.
  • Cara kedua, bacakan zikir al lathiif 19 kali pada air dan beri minum pada anak agar lembut hati mendengar kata dan mudah/terang hati menunaikan ibadah.

Oleh kerana si polan dan sipolan itu jauh, cukup amalkan zikir dan doa tersebut sambil yakin berdoa agar Allah makbulkan doa kita itu.

Diharap perkongsian tentang doa dan zikir melembutkan hati seseorang dari jauh di atas dapat memberikan kita kehidupan yang lebih tenang dan bahagia.

Sebarkan dan kongsikan kepada rakan-rakan jika bermanfaat.

#Inspirasi Wanita❤:
Segala sesuatu dalam hidup ini akan pergi dan tidak pernah lagi kembali, ;) :) kecuali DOA. Ia pergi dengan HARAPAN dan Ia kembali dengan REDHA dan KURNIA..
Tag : Himpunan Doa

Aynora Nur seorang blogger part time di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis. • Daily PV : 35,000 - 45,000 Info lanjut di about me ...
 

USERS
0 Komen untuk "Doa Dan Zikir Melembutkan Hati Seseorang Dari Jauh"
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Back To Top