Header Ads

Tanda-Tanda Berat Badan Dah Naik


Teruskan cuba resepi terbaik ini.. Tanda-Tanda Berat Badan Dah Naik
Tanda-Tanda Berat Badan Dah Naik. Bila berat badan dah naik, apa yang anda lakukan? Anda panik ke? Atau biarkan je, sebab memang nak berat badan naik. Haha..

Macam mana nak tahu berat badan dah naik? Apakah tanda-tandanya? Jam tengok apa yang saya kongsikan kat bawah. Khas untuk pembaca blog Info Sihat Online.. ok

Tanda-Tanda Badan Kita Dah Naik


Haaa.. nilah 8 tanda berat badan dah naik. Hmmm.. seram tu.

Tanda-Tanda Badan Kita Dah Naik
1. Baju dan seluar dah mula ketat. Semua dah tak muat. Mulalah kena keluarkan bajet lain untuk beli pakaian baru. Aduiii.. stressnya!

2. Kena tahan nafas supaya perut tak ketara terlalu besar. Dah lah kena tahan nafas.. kemudian pergerakan dah mudah mengah.

3. Orang panggil kau macam "mak cik" - iyalah.. pakai baju semua kena extra large.. dan tak sesuai dengan umur disebabkan badan dah semakin besar...

4. Kerap mengunyah

5. Leher makin nampak pendek atau orang panggil double chin

6. Pipi pau dan tembam tak terkata.

7. Kuat sentap atau terasa bab badan

8. Peha semakin selambak. Besar sampai pakai jeans dah tak muat masuk. Haaha..

Cukup tak 8 tanda tu? Ada nak tambah? Nampak kelakar tanda-tanda di atas tetapi itulah kenyataannya. So, sekarang siapa yang patut dipersalahkan. Adakah makanan yang sedap-sedap? Atau kita yang pantang nampak makanan?

Berhati-hatilah dengan selera. Ada benda yang kita kena control dengan diri kita sendiri. Badan dah semakin berat dan besar. Berbuatlah sesuatu agar berat badan terkawal sesuai dengan tinggi anda.

1 comment:

Please comment with courtesy..

Powered by Blogger.