Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi

Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi. Jom saya kongsikan macam-macam menu berbuka puasa tanpa nasi, yang sesuai untuk mereka yang mahu kekal sihat dalam bulan ramadhan. Bulan puasa bukanlah bulan di mana kita melantak pelbagai lauk dan nasi hingga lupa pada kesihatan diri. Nih semua adalah peringatan kepada tuan admin jugak ya.. tak mengata sesiapa 😀😀

Marilah kita bersama-sama cuba, berbuka pussa tanpa nasi. Tahan ke perut tu nanti lepas 1/2 jam? Entah-entah bukak tudung saji dan periuk cari nasi. Hehe...
Baca : Lebih 500 Resepi Sedap Dan Mudah Untuk Dicuba!!💖💥
berkaitan resepi mudah, resepi sedap, masakan kampung, macam-macam resepi, menu sarapan, menu lauk-pauk tengahari, menu makan malam, kuih muih, kuih raya tradisional, resepi yang mudah untuk dicuba
Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi

Hidangan berbuka tanpa nasi, lengkap dengan air, kurma dan buah-buahan berserat.


Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi


Sudah lama saya mencari menu-menu tanpa nasi dalam bulan ramadhan. Sekarang ni dah jumpa, jadi saya kompliasikan dalam blog untuk panduan dan rujukan bersama. 

1. Berbuka puasa dengan sayur-sayuran dan telur


Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi




2. Berbuka puasa dengan buah-buahan yang mengenyangkan seperti pisang, buah naga, epal, betik dan mangga


Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi

Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi



Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi




Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi

Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi

3. Berbuka puasa dengan dessert yang berkuah seperti pengat dan cocktail. Biasa air batu campur paling ngam!


Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi

Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi

Gambar Berbagai Menu Hidangan Berbuka Puasa Tanpa Nasi

So, apa pendapat korang? Hidangan berbuka puasa tanpa nasi seperi buah-buahan, sayur-sayuran, berasaskan telur rebus, pengat dan banyak lagi. Agak-agak korang adakah hidangan di atas tu adalah sekadar pemanis mulut??

Tepuk dada tanya perut, bertabahlah. Kalau saya memang tak boleh.. huhu

Catat Ulasan

0 Ulasan

close