Lifestyle Resepi Info Terbaik

Doa-Doa Pendek Tetapi Besar Pahalanya

Doa-Doa Pendek Tetapi Besar Manfaatnya. Siapa yang suka berdoa walau tak kira dimana berada? Siapa antara pembaca sekalian yang amat yakin dan percaya pada keajaiban doa-doa, walau pendek-pendek saja doanya, tetap diamalkan setiap hari. Jika ya, kita geng!😊

Kerana, amat percayakan kuasa DOA, kalau mesin photostat asyik rosak pun saya mohon doa pada Allah kat depan mesin tu. Kerana, saya pastii Allah akan permudahkan urusan kita di saat kita bergantung penuh kepadaNya.
Baca : Lebih 500 Resepi Sedap Dan Mudah Untuk Dicuba!!💖💥
berkaitan resepi mudah, resepi sedap, masakan kampung, macam-macam resepi, menu sarapan, menu lauk-pauk tengahari, menu makan malam, kuih muih, kuih raya tradisional, resepi yang mudah untuk dicuba

Doa-Doa Pendek Tetapi Besar Pahalanya 


Ada beberapa doa yang pendek saja tetapi besar manfaatnya jika selalu di baca dan diamalkan. 

1. Allahumma ajirna minannaar... dibaca setelah Subuh & Maghrib sebanyak 7 kali, maka terhindar dari api neraka (HR. Imam Ahmad)


2. Allahumma inni as alukal jannah.. dengan membaca doa ini, syurga seolah-olah mendoakan kita memasukinya (HR Tarmidzi)

3. Laa ilaaha illa anta subhaanaka inni kuntu minazzolimiin ... zikir Nabi Yunos ini terbukti menghapus kesusahan, kesulitan dan rasa takut.

4. Subhanallah wabihamdihi .. dibaca doa ini sebanyak 100 kali sehari, maka dosamu akan terhapus walau sebanyak buih di lautan. (HR Bukhari)

Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada kita semua, tinggikan keyakinan kita kepada Allah dengan membasahkan bibir kita dengan doa dan zikir. 

Post You May Like ....


Catat Ulasan

0 Ulasan

close