Tips Bawang Putih Tahan Lebih Lama

Tudung kanak-kanak
As-salam,

Mungkin ada yang tengah masak sekarang ni. Tiba-tiba bawang putih pulak busuk dan lembik. Korang jangan panik, ok...cuba tips berikut:

 

Untuk elakkan bawang putih dari busuk, leraikan bawang putih dari labunya. Insya'Allah ia akan tahan lama dan tidak busuk.


Kenapa macam itu ek? Mungkin sebab pada labu bawang putih tu kan ada akar dan akar tu bercampur dengan tanah pada masa ia di tanam dan agak lembap. Tu sebabnya ia cepat busuk.

p/s: Koleksi petua lama yang lain, boleh jenguk kat sini.

5 comments:

  1. Wah baru tau..nnt nak leraikan la semua bawang putih tu.l

    ReplyDelete
  2. eh betul ke..? tapi rumah korn xde bawang putih.. sebab x pernah beli barang dapur.. bujang la kata kaan.. ekekeke

    ReplyDelete
  3. oo..baru tau..selama ni mmg x pernah leraikan pun..tp biasanya mmg tak beli bwg byk2..takut rosak

    ReplyDelete

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.