Header Ads

Jadual Pemakanan Cabaran Diet Sihat 7 Hari


Advertisement
Jadual Pemakanan Cabaran Diet Sihat 7 Hari - Hari-hari bangun tidur selepas mengucap syukur kepada Allah SWT, mesti terlintas dalam fikiran niat nak kurus hari ini. Kalau boleh nak kuruskan semua - nak kurus hutang, nak kuruskan dosa, nak kurus badan..hihi, yang lain-lain tu insyaa Allah boleh dijamin, tetapi nak kuruskan badan itu yang tak berjaya. Macam-macam cara dan cabaran dah di buat, tetapi yang ada, adoo...haha

Bila saya belek-belek dalam entri lama, saya terjumpa post tentang jadual pemakanan cabaran diet sihat 7 hari. Wow!! Terus terliur nak buat seperti dalam jadual pemakanan tersebut. Boleh kut.

Sebenarnya gemuk pun tak apa asalkan sihat tubuh badan dan kita pandai jaga pemakanan kita. Ada sesetengah orang memang dilahirkan gemuk dan berbadan besar. Jika anda sihat, selesa dan gemuk itu tidak menganggu keyakinan diri anda untuk melakukan sesuatu, teruskan sahaja kehidupan anda itu. Kerana...anda tahu siapa anda sebenarnya berbanding orang luar yang suka membuat tanggapan mereka. Kita hidup untuk diri kita, bukan orang lain. Yang penting kebahagiaan diri sendiri, kan?

Jadual Pemakanan Cabaran Diet Sihat 7 Hari 


Jom berdiet sihat!

Cuba ikuti sebiji demi sebiji cara pemakanan seperti dalam jadual di bawah. Boleh ke boleh ni?

Jadual pemakanan cabaran diet sihat 7 hari

Dalam hari ke 7 baru jumpa nasi. Itu pun beras perang (brown rice), haha..., jangan sampai crawling masa tak dapat nasi selama 6 hari sudah!! Kita mesti boleh.

Diet sihat boleh dilakukan dengan displin yang tinggi dan semangat tak kenal putus asa. Dalam hati pasakkan niat sebab untuk kurus adalah untuk memudahkan kita melakukan suruhan Allah sebagai hambaNya yang tahu bersyukur.

Kalau yang perempuan jangan kurus sebab nak pakai baju sendat, itu dah salah niat. Sebab tu Allah tak makbulkan niat nak kurus.. ;)

Dah habis bebel, jom start ikut jadual cara pemakanan diet sihat 7 hari. Anda mampu lakukannya.

Happy copied & paste it! Never mind..

#entry republished
Tudung kanak-kanak

2 comments:

  1. bila la ika boleh ikut jadual nie.makan tak tentu hala je keje ika nie.hahaha

    ReplyDelete

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.