22 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap

Lebih 20 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap. Masak apa hari ini? Tak ada idea nak masak? Apa kata anda tengok-tengok dan belek gambar-gambar masakan sup yang saya kongsikan di bawah. 

Gambar masakan sup yang dikongsikan ada macam-macam termasuklah sup ayam, sup daging, sup ikan, sup ketam dan banyak lagi.

20 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap


22 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap


20 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap
Sup tulang merah - sedapnya!!


1. Sup Cendawan Bebola Ikan



2. Sup Tulang Gearbox



3. Sup Ketam


20 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap

4. Sup Telur



5. Sup Ayam



6. Sup Udang



7. Sup Ikan



8. Sup Daging



9. Sup Kerang



10. Sup Tauhu Telur


20 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap

11. Sup Sawi Putih



12. Sup Tulang Merah




13. Sup Bebola Daging @ Bakso




14. Sup Kentang Dengan Suhun



15. Sup Bihun Ala Utara



16. Sup Ayam Dengan Nasi Impit (Soto Ayam)



17. Sup @ Singgang Sotong



Langkah untuk membuat resepi Singgang Sotong

Seterusnya sila rakan rakan mengikuti 3 langkah-langkah membuat resipi Singgang Sotong ini.

1. Masukkan serai, cili padi,bawang merah dan putih serta halia kedalam air. Biar mendidih..

2. Masukkan sotong dan daun limau purut..Kacau.Bila da mendidih Masukkan tomato. 

3. Perasakan dengan garam.. Kacau sehingga semua masak. Siap..

18. Sup Masam Manis Ala Vietnam


20 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap

19. Sup Pasta Ayam



20. Sup Tofu Dengan Cendawan Hitam



21. Sup Peria Dengan Udang Kering


20 Gambar Menu Lauk Pauk Masakan Sup Yang Sedap-Sedap

22. Sup Petola dengan Ikan Bilis



Buat sementara ini, saya kongsikan menu masakan berasaskan sup, yang boleh bagi kita idea untuk masak apa hari ni.. kadang-kadang dengan tengok gambar je pun dah beri inspirasi kepada kita nak masak yang sedap-sedap untuk family. Betul kan?

Catat Ulasan

0 Ulasan

close