Kundang Madu Yang Mahal Harganya

Kundang Madu Yang Mahal Harganya. Memang agak mahal kan harga kundang madu sekarang ni? Adakah kerana cara penanaman hybrid yang menyebabkan harganya mahal? Atau kerana sudah semakin kurang orang menanamnya, maka harganya jadi tidak terkawal. 

Alkisah minggu lepas beli di JB harganya RM35 sekilogram. Tetapi keesokan hari dah tak boleh makan sebab sudah rosak dan benyek buahnya. Maka, kena buang dalam tong sampah.

Kundang Madu Yang Mahal Harganya

Kundang Madu Yang Mahal Harganya

Baca : Lebih 500 Resepi Sedap Dan Mudah Untuk Dicuba!!💖💥
berkaitan resepi mudah, resepi sedap, masakan kampung, macam-macam resepi, menu sarapan, menu lauk-pauk tengahari, menu makan malam, kuih muih, kuih raya tradisional, resepi yang mudah untuk dicuba


Kundang Madu Yang Mahal Harganya


Ahad lepas, dalam perjalanan pulang dari Muar, sempat singgah di R&R Pagoh, dapat beli sekilo kundang madu yang segar bugar dijual pada harga RM40. Kita beli jugak sebab memang dah lama teringat nak makan buah kundang ni. Dulu masa kecik-kecik, buah kundang ni la yang kita tak pandang, main sepak-sepak je. Kan dah menyesal sekarang ni.. huhu

Kundang Madu Yang Mahal Harganya

Inilah rupa pokok buah kundang. Daun dia macam daun buah mangga, kerana kundang adalah dari spesis pokok mangga juga. Cuma pokok buah kundang lebih rendang.

Kundang Madu Yang Mahal Harganya


Alang-alang suka makan buah kundang, apa katq korang baca khasiat buah kundang madu tu di sini...

Kundang Madu Yang Mahal Harganya

Kalau makan buah kundang madu ni, saya makan sekali dengan kulitnya. Tapi kena cuci bersih dulu, barulah masuk ke mulut.

Jika korang rasa mahal sangat harganya, bolehlah beli pokok kundang madu ni dan tanam sendiri. Bila dah berbuah, makanlah buah kundang madu tu sampai muntah! Haha..

Catat Ulasan

0 Ulasan

close