Tetap Beli Emas Ketika Harga Sedang Mahal, Yang Penting Konsisten

Tetap Beli Emas Ketika Harga Sedang Mahal, Yang Penting Konsisten. Mengikut kata pakar emas, tetaplah membeli emas walau harga emas itu sedang mahal dan tinggi tetapi dalam jumlah yang kecil. Yang penting adalah konsistensi. Sewaktu harga emas naik, beli sedikit tetapi jangan langsung tak beli. Bila harga emas menurun, anda beli pula pada jumlah yang banyak dan jumlah yang lebih besar. Jangan berhenti membeli emas kerana sebuah keluarga yang memiliki simpanan emas yang banyak takkan pernah diistiyhar muflis berbanding mereka yang memiliki banyak tunai.

Tetap Beli Emas Ketika Harga Sedang Mahal, Yang Penting Konsisten


Jadi, sempena nak raya ni saya pun grab rantai tangan emas seberat 10.38 gram yang berharga RM2,968.00. Anggaran segram emas bernilai RM285. Tanpa upah. 

Rantai tangan emas Turkiya Collection

Rantai tangan emas Turkiya Collection

Rantai tangan emas Turkiya Collection

Rantai tangan emas Turkiya Collection

Rantai tangan emas "Spiral dust bracelet", simple dan dari Turkiya collection. Ramai dah sekarang kedai emas ambil collection dari bumi Turki kerana designnya yang agak unik. 

Bila dah beli emas, pastikan dapat resitnya sebab ia amat berguna jika nak pajak atau jual satu hari nanti. Contohnya untuk modal perniagaan, sokongan kewangan jika anak anda nak sambung belajar dan sebagainya. Ini semua masalah akan datang yang kita tak nampak. 

Kita hanya sediakan payung sebelum hujan.

Walau kita kerja makan gaji, berniaga sendiri ataupun surirumah sekalipun, kita tetap kena ada back up kewangan yang kita tak perasan. Contohnya emas dan bangunan atau hartanah.

Semoga bermanfaat. 

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Nak konsisten tu susah sikit sebenarnya. Kita beli time memang dah berkenan sangat dah hehe..

    BalasPadam

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

close