Syaitan Ketakutan Bila Dibacakan Ayat Kursi Dan Surah Al Ikhlas

aynora nur | 09 April, 2016,3:36 PM |
Advertisement
Syaitan ketakutan bila dibacakan dan diperdengarkan ayat-ayat suci al Quran. Syaitan kepanasan bila kita memulakan sesuatu tindakan dan kerja dengan nama Allah. Sebab itu kita digalakkan memulakan setiap kerja dengan mengingati Allah yang satu.

Allah juga berfirman,

“Dan jika kamu ditimpa sesuatu godaan syaitan, maka berlindunglah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui”. [Al A’raf : 200].

“Dan jika syaitan mengganggumu dengan suatu gangguan, maka mohonlah perlindungan kepada Allah. Sesungguhnya Dialah yang maha mendengar lagi maha mengetahui.” (Fushshilat:36)

Pertanyaannya : bagaimana bentuk doa memohon perlindungan pada Allah yang dikatakan Allah dalam firman-Nya untuk mengatasi gangguan syaitan? Dalam Al-Qur’an tidak dijelaskan contoh-contoh doa yang boleh dibaca melainkan kita mendapatkannya dalam hadits Rasulullah.


Syaitan Ketakutan Bila Dibacakan Ayat Kursi Dan Surah Al Ikhlas


Sumber: Facebook

Surah Al Ikhlas

Bacaan ayat Kursi dan al Ikhlas di atas adalah untuk amalan masuk rumah yang kosong atau telah lama ditinggalkan.

Apabila kamu memasuki rumah yang tiada orang, bacalah Ayat Kursi dan Surah Al-Ikhlas. Maka akan bertempiaran syaitan yang berada di dalam rumah lari keluar dari rumah tersebut.

Namun begitu, hendaklah memulakan bacaan ayat-ayat yang tersebut di atas dengan kalimah Bismillah.

Menyebut nama Allah (menyebut nama Allah sangat banyak bentuk zikirnya seperti dengan membaca bismillah, la ḥawla wa la quwwata illa billah, Allahu Akbar dll) mempunyai keutamaan dapat membuat hijab hingga syaitan tidak dapat ikut makan dan bermalam di rumah kita. Imam Muslim dalam Shahihnya meriwayatkan, bahwasanya Rasulullah SAW bersabda: “Jika seorang laki-laki masuk ke dalam rumahnya kemudian menyebut nama Allah Ta’ala ketika dia masuk dan ketika makan, syaitan berkata: “Kamu tidak punya (perlu) tempat tidur dan tidak pula (perlu) makan di sini”. Dan jika ia masuk dan tidak menyebut nama Allah ketika ia masuk, maka syaitan berkata: “Kamu mendapatkan (perlu) tempat tidur”. Dan jika tidak menyebut nama Allah ketika makan, syaitan berkata: “Kamu mendapat (perlu) tempat tidur dan makan”.”(Hadits riwayat Imam Ahmad, Al-Musnad, 3/346 dan Muslim, 3/1599)

Selamat beramal & semoga bermanfaat 😊

Sumber : Facebook

Tag : Himpunan Doa
Aynora Nur adalah seorang penulis blog separuh masa, terlibat dalam bidang hartanah dan perkhidmatan – di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis • Entry kekal di blog • • Pakej mengikut bajet • Daily PV : 35,000 - 45,000 • Monthly PV : 1.1juta - 1.5juta. Info lanjut di about me ...
 
loading...
0 Komen untuk "Syaitan Ketakutan Bila Dibacakan Ayat Kursi Dan Surah Al Ikhlas"
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Kisah 25 Filsuf Barat (MATLUTHFI)!! Harga cuma RM22.50 (Asal RM25.00)!

Buat Duit Blog
Back To Top