Subhanallah! Tak Tergambar Hebatnya Fitnah Dajjal

aynora nur | 14 November, 2016,11:09 AM |
Advertisement
Dajjal itu wujud. Dajjal akan mengucarkacirkan manusia. Dajjal turun bawa ajaran songsang di mana syurga bagi kita dia tunjukkan neraka, manakala neraka bagi kita dia tunjukkan syurga. Hah! Kan songsang tu..., ya Allah.., janganlah kita percaya pada Dajjal bermata satu itu!

Bagaimana cara nak hindarkan daripada fitnah Dajjal?

Kita mestilah amalkan dan hafal surah al Kahfi iaitu 10 ayat yang pertama dan 10 ayat yang akhir dari surah al kahfi.

Subhanallah! Tak Tergambar Hebatnya Fitnah Dajjal

Imam Ahmad berkata :”Daripada Abi Darda’ daripada Nabi SAW, baginda telah bersabda: “Sesiapa menghafaz sepuluh ayat daripadanya permulaan surah al-Kahfi,maka terhindar daripada Al-Dajjal.” [ Riwayat Muslim,Abu Daud,Al-Nasa'i,Al-Tarmizi daripada Qatadah ]

Sebelum ini saya ada menulis tentang kepentingan membaca Surah al Kahfi agar terhindar daripada fitnah Dajjal bermata satu itu! Untuk bacaan lanjut, boleh klik pada pautan berikut:

Kepentingan Surah al-Kahfi | Agar Terhindar Dari Fitnah Dajjal 👀

Subhanallah! Tak Tergambar Hebatnya Fitnah Dajjal 


Baca, renung dan hadam betul-betul apa yang saya kongsikan di bawah ini, tentang hebatnya fitnah Dajjal. Mampukah kita melawannya? Terdayakah iman senipis kulit bawang ini menghadapi segala keperitan, ujian, fitnah yang dibawa oleh makhluk bernama Dajjal ini?

Dajjal keluar nanti bawak perempuan lawa-lawa macam bidadari syurga. Telanjang bogel.
Dajjal merupakan seorang manusia, yang telah ditangguhkan ajalnya. Dia diberi kelebihan oleh Allah untuk menguji keimanan manusia.
Makanan orang-orang beriman ketika dajjal keluar nanti hanyalah tasbih (SubhanAllah), tahmid (Alhamdulillah), tahlil (La Ilaha Ilallah) dan takbir (Allahu Akbar).

Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah, kenyangkah?"
"TIDAK.  Manusia akhir zaman berzikir hanya sebagai cara untuk terus bersabar dengan lapar."

Kita kena selalu berpuasa sunat agar waktu dajjal keluar nanti, kita boleh bertahan dengannya kerana dia memonopoli semua makanan atas muka bumi.

Antara kelebihan-kelebihan yang Allah bagi dekat dajjal:
- boleh menyuburkan tanaman.
- boleh turunkan hujan.
- menghidupkan yang sudah mati.

Macam mana dajjal nak keliling dunia cuma dalam masa 40 hari? Sempat ke?

"Pergerakan dajjal itu bagaikan hujan yang ditiup angin. sangat laju!"

Dajjal akan menjadi ketua dekat dunia ni. semua pemerintahan nanti akan berada di bawahnya. bila dia dah kuasai semua, dia akan mengaku yang dia tuhan.

Nanti, dajjal akan suruh semua orang mengaku yang dia tu tuhan. Siapa yang mengaku, akan jatuh kafir, tapi dapat kemewahan dunia. Siapa tak mengaku, derita.

Hari pertama dajjal dekat dunia = setahun.
Hari ke 2 = sebulan.
Hari ke 3 = seminggu.
Hari ke 4 sampai hari ke 40 = hari-hari biasa.

Dajjal ni penipu besar. Antara pengikutnya yang ramai adalah dikalangan kaum wanita dan kanak-kanak, kerana mereka mudah terpedaya.
sabda Nabi SAW; ketika dajjal keluar, ikatlah anak dan isterimu di tiang pada rumah. Ini untuk mengelakkan mereka keluar dan terpedaya dengannya.

"Jika dajjal keluar ketika aku masih hidup, aku akan bersama-sama dengan kamu semua untuk menentangnya."- Nabi Muhammad SAW -

Dajjal akan menghidupkan semula mak kita yang dah meninggal untuk meyakinkan kita yang dia tu tuhan. sedangkan yang hidup itu hanyalah jelmaan syaitan!

"Jika kamu berjumpa dengan dajjal, bacakanlah 10 ayat pertama dari surah al-Kahfi." - Nabi Muhammad SAW -

Nabi dah berpesan. Jom amalkan! Semua pelusuk dunia akan diterokai oleh dajjal, kecuali 2 tempat sahaja iaitu Makkah dan Madinah kerana dikawal ketat oleh Malaikat.

Waktu dajjal keluar nanti, masing-masing kena lindungi diri sendiri. Tak ada siapa boleh menolong waktu tu sekalipun seorang ibu nak tolong anaknya.

"Kalau kita menyorok dalam air, selamat tak dari dajjal?"

Kata Syeikh Zainul Asri, penguasaan dajjal tu di darat, laut dan udara. tak boleh lari.

"Dajjal takut dengan azan. Kalau dia buat benteng, dan waktu tu tengah azan, akan musnah benteng dia tu." - Syeikh Zainul Asri -

Dajjal akan buta matanya dan akan muncul perkataan 'Kaf, Fa dan Ra' dekat dahi dia setelah dia mengaku yang dia adalah tuhan. Dajjal akan keluar bawa neraka dan syurga. neraka yang dimaksudkan adalah kesengsaraan dan syurga adalah kebahagiaan. neraka dajjal sebenarnya adalah syurga dan syurga dajjal adalah hakikatnya neraka.

Dajjal akan dibunuh oleh Nabi Isa a.s. selepas dajjal berjaya tawan dunia selama 40 hari setelah dia keluar nanti. amalkan 10 ayat pertama dan 10 ayat terakhir surah al Kahfi, maka kamu akan terselamat daripada fitnah dajjal. ni hadis Nabi SAW.

Sabda Nabi SAW; "Hafal 10 ayat pertama daripada surah al Kahfi, maka kamu akan selamat daripada Dajjal."

"Yang paling aku takut melanda umatku di akhir zaman ialah huru hara yang dibawa oleh dajjal."
- Nabi Muhammad SAW -

Semoga perkongsian tentang hebatnya fitnah Dajjal yang tidak tergambarkan dek akal manusia di atas boleh dijadikan renungan. Siapalah kita tanpa peringatan dari sahabat-sahabat mukmin. Perbanyakkanlah sahabat mukminmu kerana ia akan menjadi syufaat di akhirat nanti.

Insyaa Allah  ☺☺💬
Tag : Tazkirah
Aynora Nur adalah seorang penulis blog separuh masa, terlibat dalam bidang hartanah dan perkhidmatan – di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis • Entry kekal di blog • • Pakej mengikut bajet • Daily PV : 35,000 - 45,000 • Monthly PV : 1.1juta - 1.5juta. Info lanjut di about me ...
 
loading...
0 Komen untuk "Subhanallah! Tak Tergambar Hebatnya Fitnah Dajjal "
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Kisah 25 Filsuf Barat (MATLUTHFI)!! Harga cuma RM22.50 (Asal RM25.00)!

Buat Duit Blog
Back To Top