Header Ads

Doa Sakit Gigi


Teruskan baca info dan tips terbaik ini.. Doa Sakit Gigi
Doa Sakit Gigi - Bila sakit gigi, serasa 1 badan pun ikut sakit. Kalau cuit lengan tangan, pun dah rasa sakit satu badan. Jangan pula kalau terpijak kaki, rasa macam nak hempuk je hamba Allah yang buat kat kita tu kan.. itulah rasanya bila sakit gigi. Memang benar ada orang kata, bila sakit gigilah umpama sakit yang paling sakit.. (terbelit bak tulis..)


Mengikut pembacaan saya terdapat beberapa doa yang boleh diamalkan untuk orang yang sedang terkena sakit gigi. Baca penerangannya di bawah.

Doa Sakit Gigi


Jom amalkan doa sakit gigi seperti di bawah,

Doa sakit gigi


Doa sakit gigi dalam rumi:


Allahumma azhib 'anhu suu-amaa yajidu wafuhsyahu bida'wati nabiiyikal mubarokil makii-ni 'iindaka

Maksudnya:

Ya Allah, lenyapkanlah darinya keburukan apa yang ia rasakan berserta kekejiannya dengan doa Nabi-Mu yang penuh berkah di sisiMu. Aameen...

Cara amalannya, baca doa di atas sebanyak 7 kali dan letakkan tangan pada gigi yang sakit itu.

Ada juga Rasulullah menganjurkan untuk membaca doa berikut ini:

“Letakkan tanganmu pada tempat yang sakit dan bacalah Bismillah tiga kali, lalu bacalah “A’uudzu billahi wa qudrotihi min syarri maa ajidu wa uhaadziru” 

(Aku berlindung kepada Allah dan kekuasaanNya dari keburukan yang sedang aku rasakan dan yang aku khawatirkan)” (HR. Muslim)

Letakkan tangan pada tempat yang sakit,Baca bismillah tiga kali. Baca doa ini tujuh kali:

Ertinya:

Aku berlindung kepada Allah dan kekuasaanNya dari keburukan yang sedang aku rasakan dan yang aku khawatirkan.

Semoga bermanfaat.

2 comments:

  1. terima kasih sharing. boleh la kak balik bagi kat ayah. dia ngah sakit gigi tu minggu ni :D

    ReplyDelete
  2. Aamin
    Mudah2an sembuh sakit gigi dengan amalan doa ini.

    ReplyDelete

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.