Header Ads

Motivasi Kata Indah Penenang Hati Penyejuk Jiwa


Teruskan baca info dan tips terbaik ini.. Motivasi Kata Indah Penenang Hati Penyejuk Jiwa
Motivasi kata indah penenang hati penyejuk jiwa.. | Kehidupan di dunia, antara duka dan airmata, antara tawa dan bahagia, ada hati dan jiwa yang terlalu lelah. Hinggakan senyuman tak lagi mekar mewangi di taman hati. Lalu, saya rangkumkan kata-kata penyejuk jiwa dan penenang hati agar yang lelah tak selamanya luluh. Agar jiwa yang panas menjadi sejuk kembali.

Ketahuilah bahawa.. samada kita ni sebaik-baik manusia yang mengaku sempurna, atau samada kita ini pendosa tanpa noktah.. kita masih memerlukan kata-kata motivasi pemangkin semangat yang semakin hilang. Biar urusan baik jahat kita antara kita dengan Allah.

Selagi hidup masih mampu bertongkatkan iman dan menyebar kebaikan.. teruskan mengorak langkah ke depan. Biarkan segala aib dan cacat cela iman kita, hanya Allah yang mengurusnya. Orang lain tiada hak nak berkata waima sepotong ayat.


Motivasi Kata Indah Penenang Hati Penyejuk Jiwa


Jangan dilihat siapa yang memberikan nasihat kebaikan, tetapi dengarkan apa yang dia kata. Okay?

Aku pernah kehilangan harapanku, tapi akhirnya Allah mengganti dengan rencanaNya yang lebih indah.
Motivasi Kata Indah Penenang Hati Penyejuk Jiwa

Jika hari ini Allah beri rasa sakit bersabarlah. Kerana dengannya Allah gugurkan sebahagian dosa..

Motivasi Kata Indah Penenang Hati Penyejuk Jiwa

Hidup itu bagaikan mimpi. Dan ketika ajal tiba, mata kita kan tertutup. Saat itulah kita terbangun akan kehidupan yang sebenarnya.


Ketika Allah belum mengizinkan kita mendapatkan apa yang kita minta, Sesungguhnya Dia sedang menyuruh kita mensyukuri apa yang sedang kita miliki.


Jangan menyerah saat doa-doamu belum dijawab. Jika kamu mampu bersabar, Allah mampu memberikan lebih dari apa yang kamu minta.

Motivasi Kata Indah Penenang Hati Penyejuk Jiwa

Jika Allah menolong kamu, maka tiada sesiapa pun yang dapat mengalahkan kamu. Dan jika Dia membiarkan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu (selain) dari Allah sesudah itu? Dan (ingatlah), hendaklah kepada Allah sahaja orang-orang mukmin itu bertawakkal.


Mekah adalah tempat di mana segala kesombongan dan rasa bongkak akan dipatahkan sayapnya.


Semoga bermanfaat hendaknya. Butiran kata yang lembut namun menyejukkan hati adalah jauh lebih baik dari ledakan kata yang mencengkam jiwa dan rasa. Bukankah begitu adanya??

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.