-->

Panduan

Amalan Jadual Waktu Beribadat Kepada Allah SWT

Advertisement

Amalan Jadual Waktu Beribadat Kepada Allah. Mesti kena cuba ni, jika tak cuba kita tak tahu tahap kemampuan kita beribadah kepada Allah dalam sehari-hari. Orang kata nak displin kan sesuatu perbuatan kena ada modul, hah.. kalau nak lihat tahap displin kita menghadap Allah seharian kenalah ada jadualnya. Betul tak.. tidaklah amalan kita sehari-hari tu macam tu je, tak ada luar biasanya.. 

Jadual waktu yang saya nak share ni adalah untuk waktu pagi, tengahari/ petang dan malam.
Harap bermanfaat la ya..

Amalan Jadual Waktu Beribadat Kepada Allah


Perkongsian tentang jadual beribadat kepada Allah SWT bukanlah nak menjadikan hidup kita semua amat sempit dan tertekan, kononnya tak cukup masa dan keadaan yang menyukarkan.

Sebaliknya, ia sebagai satu panduan agar kita bukan sahaja melakukan amalan yang wajib, tetapi sambil ambil kesempatan menambahkan amalan sunat juga. Mudah je, kalau sempat kita buat. Kalau tak sempat, kita buat yang wajib dahulu, yang sunat tu kita buat bila dah tak sibuk.

Jadual beribadat waktu pagi

Amalan Jadual Waktu Beribadat Kepada Allah SWT

Jadual beribadat waktu tengahari/ petang


Amalan Jadual Waktu Beribadat Kepada Allah SWT

Jadual beribadat Pada waktu malam

Amalan Jadual Waktu Beribadat Kepada Allah SWT

Jika anda bekerja di pejabat di waktu siang, dan ada jual kerja yang ketat, lakukan yang wajib dahulu. Mungkin amalan yang sunat boleh dilakukan pada waktu cuti. Yang penting amanah kerja hakiki kita kena dahulukan, kerana itu tanggungjawab kita kepada majikan.

Islam adalah agama yang amat fleksibel, memudahkan dan menyenangkan. Buat dengan senang hati, insya Allah hati akan tenang.

Perkongsian di atas adalah untuk mengingatkan diri saya sendiri yang masih kekurangan di sana sini. Semoga Allah terima niat kita nak berubah menjadi hambaNya yang bernilai tinggi di sisiNya.

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.
close