Doa Mohon Dikurniakan Kecerdasan

Doa Mohon Dikurniakan Kecerdasan. Memohon kecerdasan dan dikurniakan ilham yang baik-baik adalah satu bentuk doa yang bagus untuk diamalkan. Dengan itu, langkah kita dilorongkan kepada jalan yang lurus dan kita mencari kebaikan dalam setiap urusan kita samada untuk dunia atau akhirat.

Doa mohon kecerdasan ini amat sesuai diamalkan dalam apa jua urusan, dalam kerjaya, kehidupan harian, dalam sesi menasihati anak-anak yang sedang membesar dan sebagainya. Tahu je lah bebudak sekarang, akal dia lagi panjang dari mak bapak. Maka seharusnya, kita kena lebih cerdas dan luas langkah dari mereka..

Baca : Lebih 500 Resepi Sedap Dan Mudah Untuk Dicuba!!💖💥
berkaitan resepi mudah, resepi sedap, masakan kampung, macam-macam resepi, menu sarapan, menu lauk-pauk tengahari, menu makan malam, kuih muih, kuih raya tradisional, resepi yang mudah untuk dicuba

Doa Mohon Dikurniakan Kecerdasan



Doa dalam rumi:

Allahummaal himni rusydi wa'a 'iznii minn syarri nafsi

Doa Mohon Dikurniakan Kecerdasan


Maksudnya;

Wahai Allah! Ilhamkanlah kepadaku kecerdasan dan petunjuk serta lindungilah aku daripada kejahatan nafsuku.

Amalkan doa yang tersebut di atas agar segala urusan kita jadi lancar, ucapan kita pun jadi berhemah dan berkata yang baik-baik. 

Allah akan memberi apa yang kita doakan, maka memohon diilhamkan dengan kecerdasan haruslah ada dalam senarai doa-doa yang kita amalkan seharian selepas solat.

Semoga bermanfaat.

Catat Ulasan

0 Ulasan

close