Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam

Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam. Alhamdulillah.. makan malam kami adalah menu nasi ayam. Kali ni saya buat ayam goreng lemak manis tanpa madu. Haha.. makan dengan nasi ayam sedap terbaik hasil air tangan sendiri. Sebenarnya resepi ni dihasilkan sebab tak ada stok madu kat rumah. Maka, terhasillah ayam goreng lemak manis sempoi simple tapi rasa awesome.

Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam

Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam

Nasi ayam sedap dengan ayam goreng yang simple je tapi rasa dia memang terbaik!
 
Baca : Lebih 500 Resepi Sedap Dan Mudah Untuk Dicuba!!💖💥
berkaitan resepi mudah, resepi sedap, masakan kampung, macam-macam resepi, menu sarapan, menu lauk-pauk tengahari, menu makan malam, kuih muih, kuih raya tradisional, resepi yang mudah untuk dicuba

Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam


Kat bawah ni nanti saya cuma nak share cara buat ayam goreng sempoi tapi sedap, di makan dengan nasi ayam. Memang mudah sangat, pasti jadi dan ayam goreng anda habis sekelip mata 🤩🤩

Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam

Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam

Bahan-bahan:

1 ekor ayam - potong 16 atau ikut kesukaan 
Telah dimasak sup, dengan bahan-bahan seperti bawang merah, bawang putih, halia, rempah 3 serangkai (1 bungkus kecil) dan sedikit garam.

Bila ayam dah lembut, keluarkan dari sup dan toskan sekejap.

Kemudian siram dengan kicap manis pedas maggi dan taburkan sedikit gula. Gaul dan perap 1/2 jam.

Goreng dalam minyak terendam, nampak garing terus angkat.

Itu je, tak perlu madu dan sebagainya. Taburan gula tadi dah buat ayam goreng tu sedap sangat!

Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam

Resepi Ayam Goreng Sedap Simple Untuk Nasi Ayam

Nak cuba? Silakan.. 1 ekor ayam pun boleh habis sekali hadap. Sedap sangat, lembut dan rasanya serap sampai ke dalam ayam.

Lain-lain cara nak masak nasi ayam, buat sos dan sup.. boleh klik pada pautan di bawah.



Catat Ulasan

0 Ulasan

close