Khasiat Terbaik Buah Durian Belanda

Khasiat Terbaik Buah Durian Belanda. Durian belanda berasal dari Amerika Selatan dan kini telah banyak ditanam di Malaysia dan Indonesia.

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, bentuknya ada macam-macam dan kulitnya berduri lembut.

Khasiat Terbaik Buah Durian Belanda
Ehsan:Google
Rasanya manis bercampur masam sedikit, isinya warna putih dan berbiji hitam. Sekali pandang biji durian belanda macam biji ciku. Sewaktu kecil saya selalu makan buah durian belanda kerana banyak tertanam di kebun belakang rumah. Oleh kerana sudah biasa sangat dengan buah durian belanda, kami jadi tak heran dengan buah tradisional ini. Namun begitu, sejak-sejak akhir ini orang mula mengetahui khasiat sebenar buah durian belanda menjadikan ia muncul dalam senarai buah yang saya nak makan semula..heheh, lagipun kini ada banyak cara nak makan durian belanda ni, buat jus pun sedap.

Khasiat Terbaik Buah Durian Belanda


1. Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser.

2. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, 

3. Ia juga mampu menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik. 

4. Secara tradisional digunakan untuk mengubati cirit-birit, disentri, kutu kepala, neuralgia, penyakit jantung, asma, hipertensi, parasit dan banyak lagi.

Salah satu contoh betapa pentingnya kewujudan Institut Sains Kesihatan bagi orang-orang Amerika adalah kerana institut ini telah membuka tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang membingungkankan adalah: Jauh dipedalaman hutan Amazon, tumbuh 'pohon ajaib', yang akan merubah cara berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan kanser dan harapan untuk bertahan hidup. 

Khasiat Terbaik Buah Durian Belanda


Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buahnya ini : 

i) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo. 
ii) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan. 
iii) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan. 
iv) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik. 

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika. Buah Graviola telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah : 

1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas. 
2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan! 
3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat. 

Khasiat Terbaik Buah Durian Belanda Khasiat Terbaik Buah Durian Belanda

Betapa banyaknya khasiat terbaik buah durian belanda yang kita kurang tahu selama ini. Yang utama, tak sangka pulak buah durian belanda boleh merawat kanser, pelbagai penyakit kanser seperti yang disebutkan di atas. Apa yang saya tulis di atas adalah perkongsian daripada website Rafee Ailiah yang menceritakan secara terperinci tentang asal usul datangnya penawar kanser ini.

Lepas ini kena tanam semula pokok durian belanda di kawasan rumah sendiri, kalau tak ada tanah, tanam aje dalam pasu. Boleh kut?? 

Selamat membaca...
#inspirasi wanita
#sebarkan bahagia 

1 comment:

  1. Slam...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser . pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4

    memusnahkan dan mematikan sel sel kanser.. harga cuma rm180 tetapi herba warisan ini terlalu berkesan dan saya jamin tuan tuan dan puan puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh...sebenarnya herba banyak jenis dan gred gred..kami menguna kan kualiti gred gred yg tbaik ssuai dgn rsepi kluarga utk merawat kanser..insya allah
    ..
    .merawat dan membaik pulih...jangan biar sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik di rawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi... sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser...saya akan membantu merawat hingga sembuh

    Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi..ramai pesakit sy sudah sembuh.anda bila lagi....hubungi atau wasup kan saya dengan segera.0174687570 mohd zuhairi untuk berbincang...bgaimna nk brubt..apa plu anda lakukan..pemakanan n mcm2 lg...dan testimoni2 tbaik dri psakit2 sy

    ReplyDelete

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Powered by Blogger.