Happy Dinner Dengan Anak Kesayangan, Bukan Siakap Kayangan!

Happy Dinner Dengan Anak Kesayangan. Anak bongsu balik bermalam dari asrama kerana temujanji vaksin dos ke 2 pada 26 November 2021. Syok la dia dapat balik rumah walau pun sekejap je. Yang penting dapat makan sedap-sedap menu kegemaran iaitu Siakap Stim Lemon.

Maka, dinner malam ini adalah siakap stim lemon, puyuh 3 rasa, tomyam seafood, dan sotong masak kunyit. Bukan siakap kayangan ya .. 😅😅

Happy Dinner Dengan Anak Kesayangan, Bukan Siakap Kayangan!

Ikan siakap stim lemon, kuah dia sedap rasanya. Rasq masam dari lemon tu dengan ada rasa manis sikit, jadi kan rasa dia seimbang dengan ikan siakap segar. Memang habis kami kerjakan.. hehe

Happy Dinner Dengan Anak Kesayangan, Bukan Siakap Kayangan!

Gambar atas adalah puyuh masak 3 rasa. Puyuh dimasak lembut dan boleh dikunyah hingga tulang temulang dia..


Baca : Lebih 500 Resepi Sedap Dan Mudah Untuk Dicuba!!💖💥
berkaitan resepi mudah, resepi sedap, masakan kampung, macam-macam resepi, menu sarapan, menu lauk-pauk tengahari, menu makan malam, kuih muih, kuih raya tradisional, resepi yang mudah untuk dicuba


Happy Dinner Dengan Anak Kesayangan


Dapat makan di meja yang penuh makanan, siapalah yang tak happy. Penuh meja dengan lauk pauk kegemaran.

Happy Dinner Dengan Anak Kesayangan, Bukan Siakap Kayangan!

Sotong masak masam manis, rasanya yang bercampur-campur masam dan manis memang tepatlah dengan kehendak kami..😅😅

Happy Dinner Dengan Anak Kesayangan, Bukan Siakap Kayangan!

Sayur tauge goreng, untuk seimbangkan dengan lauk utama iaitu siakap stim lemon. Ratah sayur je pun sedap. 


Tomyam seafood, kurang sikit rasanya dan tak ada serai semua.. hmm.. tak kena pulak dengan tekak kita. Tapi si bujang bongsu ku ini, semuanya sedap!! Mungkin nak ambik hati kami je..

Happy Dinner Dengan Anak Kesayangan, Bukan Siakap Kayangan!

Hidangan makan malam kami, nampak macam saya yang masak tetapi sebenarnya saya tumpang masak di dapur orang.. jangan mare. 

Alhamdulillah. Anak kesayangan pun dah tersandar kekenyangan. Dapat juga dia lepas rindu selepas 2 minggu masuk asrama balik. Esok lusa dah balik semula... sunyilah kami tak ada "budak baik" kena bebel.. 

Selamat malam, happy dinner uolss..

Catat Ulasan

1 Ulasan

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

close