Lifestyle Resepi Info Terbaik

Sedapnya Strawberry Makan Dengan Coklat

Sedapnya Strawberry Makan Dengan Coklat. Coklat cair gitu.. dicicah dengan strawberry. Masam masam manis. Mesti terliur kan korang dengar pasal strawberry. Kalau teringin, cari je kat group makanan. Insya Allah ada. Kat pasar malam pun ada jual strawberry. Segar bugar lagi.. 

Strawberry ada banyak khasiatnya samada di makan begitu sahaja atau pun di buat jus. Antara khasiat buat dalam keluarga berri ni adalah Vitamin C. Vitamin C pada strawberi memungkinkan tubuh untuk memperbaiki jaringan yang terlibat dalam pembuatan kolagen. Kolagen larut dalam air dan vitamin ini tidak dapat disimpan dalam tubuh dan harus disediakan dari sumber makanan. Sebab tu vitamin C Blackmores diadun dari kumpulan buah-buah berri. 

Antara lain khasiat buah strawberry adalah menjaga kesihatan mata dan menambah daya kreatif otak.

Sedapnya Strawberry Makan Dengan Coklat

Masya Allah, tabarakallah.. sedap, segar dan rangup buahnya. Uols kunyah memang ada masam sikit tapi kat hujung-hujung lidah tu ada manis. Kalau dalam sepinggan gini, sekali hadap saya dan En suami boleh habis. Tetiba je kosong pinggan tu.. hehe

Sedapnya Strawberry Makan Dengan Coklat

Sedapnya Strawberry Makan Dengan Coklat

Korang nampak tak sebekas coklat cair tu.. ha, kita cicah dalam tu. Atau pun boleh je tuang atas strawberry. Ikut suka nak makan gaya mana. Strawberry ni banyak khasiatnya tau. 

Sedapnya Strawberry Makan Dengan Coklat

Kalau korang suka makan buah, jangan lupa masukkan strawberry dalam senarai buah korang. Tetapi biasalah, kerana strawberry kebanyakan terdapat di tanah tinggi, jadi harganya agak mahal jugak. Kalau tengok kat market pun boleh tahu.. 

Semoga ada manfaatnya bagi peminat buat strawberry.

Post You May Like ....


Catat Ulasan

0 Ulasan

close