Ketika Allah Tidak Kasihkan Kamu Lagi

aynora nur | 28 February, 2016,3:31 PM |
Advertisement
Kita sering dilalaikan dengan kesibukan dunia hingga tidak satu pun panggilan TuhanMu engkau hiraukan. Kita sering tertawa gembira hingga lewat dinihari tetapi tidak endahkan TuhanMu yang sedang menunggumu ketika itu.

Jika satu ketika TuhanMu telah berpaling darimu, berbuatlah kamu sesuka hati. Waktu itu dirimu mungkin telah Allah sisihkan. Bertahun masa diberikan, berabad Dia menunggu rayuanMu, tetapi akhirnya engkau terus alpa. Maka jika waktu itu kamu dibiarkan terus diulit mimpi indah duniawi, tanpa ujian dan dugaan..itu tandanya Dia telah tidak kasihkan kamu lagi.

Jadi, bersedialah jika waktu itu tiba nanti.

Ketika Allah Tidak Kasihkan Kamu Lagi


Ketika Allah Tidak Kasihkan Kamu Lagi


Apabila seorang pemuda bertanya kepada Imam Hasan Al-Basri:

"Aku telah banyak melakukan maksiat, mengapa aku tidak dihukum oleh Allah?" Lantas imam Hassan Al Basri bertanya kembali kepada pemuda itu.

"Apakah setiap malam kamu bangun tahajud?"

"Tidak." ujar pemuda itu.

"Itulah hukuman kamu yang seberat-beratnya.Tiada hukuman yg lebih perit jika Allah telah berpaling darimu.Dia tidak lagi mahu "berbicara" dan "mendengar bicara " darimu, dibiarkan lena itu panjang padamu.

"Cukuplah Allah swt menarik nikmat dan kelazatan tahajjud dalam dirimu itu sebagai hukuman kepadamu."

Ketika Allah Tidak Kasihkan Kamu Lagi

Subhanallah..

Ya Allah, janganlah Engkau sisihkan Kami dari kasih sayangMu. Jangan buang Kami dari pandanganMu. Sayangilah Kami dengan cara terbaikMu dan perancanganMu. Engkau Maha Tahu kekurangan kami, maka anugerahkanlah kami kesabaran dan hamba yang kuat hatinya menerima takdir-takdirMu.

Pilihlah kami antara hamba-hambaMu yang selalu dalam pilihanMu untuk segala ujian dan kebahagiaan, yang boleh memimpin Kami ke jalan yang lurus. Pilihlah Kami antara hambaMu yang masih merasai nikmat tahajjud, mengadu dan bercerita denganMu, Ya Allah.

#akhirilah hidup kami dalam khusnul khotimah..aamiin
Tag : Renungan
Aynora Nur adalah seorang penulis blog separuh masa, terlibat dalam bidang hartanah dan perkhidmatan – di Johor, Malaysia. Lulusan MBA. Aktif berblog sejak tahun 2010. Hubungi saya untuk Promosi produk dan servis • Entry kekal di blog • • Pakej mengikut bajet • Daily PV : 35,000 - 45,000 • Monthly PV : 1.1juta - 1.5juta. Info lanjut di about me ...
 
loading...
2 Komen untuk "Ketika Allah Tidak Kasihkan Kamu Lagi"
DISCLAIMER: All content provided on this "Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Aynorablogs.Com – Inspirasi Wanita will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.

Kisah 25 Filsuf Barat (MATLUTHFI)!! Harga cuma RM22.50 (Asal RM25.00)!

Buat Duit Blog
Back To Top