Lifestyle Resepi Info Terbaik

Doa Rasulullah Saat Kebimbangan

Doa Rasulullah Saat Kebimbangan. Apa yang membuatkan kita bimbang? Adakah tentang kehidupan, tentang anak-anak, tentang kewangan atau tentang kematian yang jadi rahsia Allah? Kita bimbang sebab banyak benda yang kita tidak tahu. Kita bimbang sebab kita tidak bersangka baik pada Allah. Kita meneka-neka dalam kesamaran. 

Jika kita sering diselimuti kebimbangan, ada satu amalan doa oleh Rasulullah yang boleh kita amalkan untuk menghilangkan rasa risau atau bimbang tersebut. Jom sama-sama kita amalkan.

Baca : Lebih 500 Resepi Sedap Dan Mudah Untuk Dicuba!!💖💥
berkaitan resepi mudah, resepi sedap, masakan kampung, macam-macam resepi, menu sarapan, menu lauk-pauk tengahari, menu makan malam, kuih muih, kuih raya tradisional, resepi yang mudah untuk dicuba

Doa Rasulullah Saat Kebimbangan


Sayyidina Anas RA menceritakan;

"Sesungguhnya apabila Rasulullah SAW mengalami kesusahan, maka baginda akan menyebut,

Yaa Hayyu Yaa Qayyum
Birahmatika astaghiisu

Doa Rasulullah Saat Kebimbangan

Maksudnya:

"Wahai yang Maha Hidup, yang terus menerus mengurus, dengan rahmatMu aku memohon bantuan." - HR at-Tirmizi

Kita manusia biasa yang tak lari dari wasangka dan bersangka-sangka. Lebih risau akan sesuatu yang belum sampai masanya. Mengira-ngira akan umur kita, sempat ke merasa kaya sebelum menutup mata.. tanpa sedar ia menambah sakit kepala, hidup tak tenang dan macam-macam di fikiran.

Semoga dengan panduan yang diajarkan oleh Nabi SAW, dengan doa di atas ia dapat menutupi akan kebimbangan kita terhadap benda yang belum terjadi. Serahkan segala urusan kita kepada Allah SWT.

Semoga Allah bantu dan izinkan.

Post You May Like ....


Catat Ulasan

0 Ulasan

Random Posts

close