Lifestyle Resepi Info Terbaik

Lauk Ayam Berempah Dengan Sambal Tomato

Baca : GAMBAR LOKASI ....
Lauk Ayam Berempah Dengan Sambal Tomato. Tak lupa dengan sayur bening kobis putih. Nikmatnya hingga tak sedar seekor ayam berempah habis dikerjakan oleh kami 3 beranak. Mungkin dah lama tak makan masakan kampung yang simple dan segar begini, tu yang boleh habis segala makanan yang terhidang.

Lauk Ayam Berempah Dengan Sambal Tomato

Ayam goreng berempah ni la paling senang nak buat. Yang penting kena ada halia, serai, daun kari dan rempah kari. Perap dalam 3 jam gitu, lepas tu dah boleh goreng. Jangan lupa campur dengan garam sikit dengan telur. Sedapnya tak terkata. 

Lauk Ayam Berempah Dengan Sambal Tomato

Lauk Ayam Berempah Dengan Sambal Tomato

Lepas tu kita padankan dengan sambal tomato dan sayur kobis putih masak air @ masak bening bak kata orang jawa. Sambal tomato buat pedas sikit. Baru kaww!!

Nak buat sambal tomato mudah je. Korang gorengkan semua bahan seperti tomato, belacan, bawang merah, bawang putih dan cili padi. Bila dah agak layu, angkat dan toskan kejap. Kemudian blender semua hingga lumat, dengan dicampur sedikit garam, aji no moto dan gula. Bila dah lembut, masuk dalam bekas dan perahkan sedikit dengan limau kasturi. Senang je..

Lauk Ayam Berempah Dengan Sambal Tomato

Tengoklah menu makan dinner kita orang. Sambil berborak tak sedar dah licin semuanya. Dengan nasi satu periuk pun habis. Alhamdulillah. Yang penting anak beranak kenyang dan happy.

Membahagiakan orang lain juga merupakan satu sedekah. Semoga kita semua mampu menjadi orang yang bermanfaat.

Post You May Like ....


Catat Ulasan

0 Ulasan

close