Lifestyle Resepi Info Terbaik

Jejari Roti Bersalut Tepung Serbaguna Bestari

Baca : GAMBAR LOKASI ....
Jejari Roti Bersalut Tepung Bestari. Memang sedap..rangup je..tak serap minyak! Ini resepi saya salin dari FB, nampak sedap dan mudah nak buat. Jadi boleh lah kita buat sama-sama ya. Semoga puan yang share resepi ni diberkati dengan rezeki melimpah ruah. Kalau ada roti Gardenia tak habis-habis tu, boleh buat macam ni. 

Jejari Roti Bersalut Tepung Serbaguna Bestari


Bahan-bahan:

Roti gardenia
tepung bestari (perisa asli)
**nak guna yg spicy @ blackpaper pun boleh...ikut citarasa
Potong roti jadi jejari..

1. Buat bancuhan tepung basah @ kering. Asingkan..
**kalau guna tepung bestari ni telur tak perlu tambah.. dah ckup semua dlm tepung tu.. garam perasa bagai pun tak perlu..

Jejari Roti Bersalut Tepung Serbaguna Bestari

2. Masukkn roti dalam tepung basah.. salut2 sebati... letak pulak tepung kering..... gaul2 rata biar semua roti kena..

3. Goreng lah! Sampai warna brown... angkat... dan tos minyak pada tisu dapur tu...

Siap! Makan dengan sos, yummy

Kredit: Norhayati Hashim

Nota:

Untuk anak-anak, lepas salut dengan tepung basah, boleh di salut pula dengan nestum. Leas tu goreng. Lebih menyihatkan.

Post You May Like ....


Catat Ulasan

0 Ulasan

close