Roti Jala Dengan Kari Ayam Menu Berbuka

Roti Jala Dengan Kari Ayam Menu Berbuka. Banyak juga saya dah dapat merasa menu berbuka sejak awal ramadan dan sampai nak dekat setengah bulan berpuasa ni. Alhamdulillah. Yang penting Allah masih bagi kesihatan untuk berpuasa hingga saat ini. 

Setakat hari ni, saya dah pernah berbuka dengan karipap, kuih koci, keria, seri muka, murtabak, kuih cara berlauk, bubur lambuk, popia sira, dan banyak lagi. Kebanyakannya adalah kuih tradisional dan legend! Sesekali merasa macam ni, best kan?

Roti Jala Dengan Kari Ayam Menu Berbuka


Roti Jala Dengan Kari Ayam Menu Berbuka


Roti jala menu berbuka hari ni, dengan nasi putih ayam thai. Air pula beli sirap bandung dengan cincau. Serba ringkas tetapi mengenyangkan.

Roti Jala Dengan Kari Ayam Menu Berbuka
Kuah kari tu sedap tau, cicah roti jala dalam tu. Memang lazat. 

Roti Jala Dengan Kari Ayam Menu Berbuka

Kalau korang tengok roti jala tu, nampak simple je cara tebarnya.. tapi tekstur dia lembut mudah dikunyah dan ditelan. 


Last.. itulah nasi putih ayam thai, layan betul dengan menu yang satu ini. Portion ayam yang besar, lembut dan juicy.. amat membuka selera! Tak lupa dengan sambal thai tu, pedas pedas manis.. memang ngam habis. 

Ini je lah menu berbuka puasa kami berdua. Tak sikit tak terlebih banyak, cukup-cukup untuk makan berdua. Kalau beli banyak-banyak nanti tak habis kan membazir. Beli sekadarnya.. betul tak?

Catat Ulasan

0 Ulasan

close